Dworzec Łódź Kaliska idzie do przebudowy. Rozpoczyna się rozbiórka peronów, torów i trakcji
Na dworcu Łódź Kaliska rozpoczyna się demontaż peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Usuwane są stare elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Demontowana jest sieć trakcyjna między stacjami Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Jesienią montowane będą nowe tory i perony. Prace nie powodują utrudnień w kursowaniu pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest z budżetu za 337 mln zł. Jej celem jest usunięcie wąskiego gardła kolejowego jakim jest dworzec Łódź Kaliska i jednotorowe wyjście w kierunku województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego. Ma to być wykonane dzięki wykorzystaniu nieczynnego wschodniego wiaduktu nad al. Bandurskiego i ułożeniu na nim trzech nowych torów. Dzięki temu zwiększy się przepustowość dworca w kierunkach na Kutno, Łowicz, Kalisz, Opoczno czy Skarżysko zarówno pasażerską jak i towarową. CZYTAJ WIĘCEJ >>>>