Zarząd Dróg i Transportu ogłosił drugi przetarg na wykonanie, uruchomienie i zarządzanie systemem Łódzkiego Roweru Publicznego. Wiadomo już, że system na pewno nie powstanie przed końcem 2014 roku.
Rower miejski w Łodzi w 2015 roku? Unieważniono przetarg
Projekt zakłada uruchomienie ŁRP do 30 kwietnia 2015 roku. Firma, która wygra przetarg będzie obsługiwać system do końca listopada 2018 roku.
Tym razem ZDiT weźmie pod uwagę tylko kryterium ceny. W pierwszym przetargu wpisano także możliwość dalszej rozbudowy systemu i procent wpływów z systemu, jaki firma miała zamiar przekazać miastu.
Zrezygnowano także z fotelików dla dzieci. W pierwszym przetargu miało je posiadać 10% rowerów.
Zmieniony został zakres zamówienia. Zamiast dwóch etapów po 50 stacji i 500 rowerów tym razem system ma być od razu gotowy w pełnej formie: sto stacji, 1,5 tys. stanowisk do wypożyczania i zwrotu rowerów oraz tysiąc pojazdów.
Nie zmieniły się za to wymogi dotyczące terminali. Do wypożyczenia roweru wystarczy podanie numeru telefonu, login, adres e-mail, kod PIN, lub karta zbliżeniową. Zrezygnowano za to z dość istotnej dla turystów lub osób, które będą korzystać z systemu jednorazowo możliwości zapłaty kartą bezstykową Visa PayWave i Mastercard PayPass. W terminalu nie doładujemy także łódzkiej Migawki.
Oferty w przetargu będzie można składać do 18 września. Tego dnia nastąpi ich otwarcie. Wartość zamówienia to 14,5 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?