"Łódź kreuje". Zobacz, jakie jest nowe logo i hasło miasta [wideo] |
Konkurs na tak zwany gadżet kreatywny Łodzi, został ogłoszony wkrótce po prezentacji nowego logo i hasła naszego miasta. Dzisiaj (28 czerwca) poznaliśmy zwycięskie prototypy nowych materiałów promocyjnych. - To jest kolejny etap wdrażania marki Łodzi Kreatywnej. Będziemy chcieli takimi gadżetami obdarowywać gości na różnych imprezach - mówiła prezydent Hanna Zdanowska, która sama po raz pierwszy oglądała promocyjne przedmioty.
Łódzki magistrat ogłosił dwa konkursy - ogólnopolski dla wszystkich, który cieszył się sporym zainteresowaniem oraz dla studentów, na który zgłoszono niezbyt wiele prac. Komisja złożona z przedstawicieli Akademii Sztuk Pięknych, Łódź Art Center, Fundacji Ulicy Piotrkowskiej czy stowarzyszenia Topografie wybrała ostatecznie trzy przedmioty.
Jedną z propozycji nowych gadżetów, jest gra przypominająca popularne scrabble, pod nazwą "Alfabeta".**Stworzyły ją dwie projektantki wnętrz, pracujące na co dzień w Łodzi,** a mieszkające w Pabianicach i Brzezinach. - Pomysł wziął się stąd, ponieważ chciałyśmy przybliżyć alfabet Strzemińskiego mieszkańcom. Ta gra jest dobrą formą zabawy. Z każdą próbą pojawiały się nowe kombinacje i liczymy, że sami łodzianie odnajdą inne możliwości - mówiły Joanna Jędryka-Włodarska i Agnieszka Sobkiewicz.
Kolejną nagrodzoną pracą, jest damska torba wykonana całkowicie z filcu, mogąca udźwignąć 4-kilogramowy ciężar. Jej autorką jest studentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. - Na początku były podkładki i to od nich się wszystko zaczęło. Potem zrodził się pomysł na torbę, która miała być jednocześnie gadżetem kreatywnym i przedmiotem codziennego użytku dla gości naszego miasta - opowiada Paulina Szafrańska.
Trzecim gadżetem, który wybrało jury, jest komplet wieszaków na ubrania, zaprojektowany przez Natalię Polakowską, absolwentkę również łódzkiej ASP. Każdy z nich nawiązuje kolorystycznie do loga Łodzi oraz po cześć do alfabetu Strzemińskiego. Niestety autorka nie pojawiła się na dzisiejszej prezentacji.
Wkrótce nowe materiały promocyjne trafią do realizacji, a potem będą rozdawane gościom. Wcześniej trzeba w przetargu wybrać ich producenta. - Będziemy chcieli wyprodukować od pięciuset do tysiąca sztuk z każdego z tych gadżetów. Nie chce ujawniać kosztów, aby nie wpływać na ewentualnych oferentów - tłumaczył Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi.
Nagrodą w konkursie był zakup praw autorskich od projektantów. Za torbę i grę planszową UMŁ zapłacił po 3 tys. zł, za prawo do wieszaków 5 tys. zł. Pierwsza partia ma zostać przeznaczona na cele reprezentacyjne, do promocji naszego miasta.**Urzędnicy deklarują, iż łodzianie i turyści będą mogli je wkrótce kupić.
Weź udział w sondzie na Facebooku. Pytamy: Czy podoba Ci się pierwsza seria gadżetów kreatywnych Łodzi? |
Czytaj także:
MMŁódź/WiadomościPolecamy na MM Łódź Juwenalia 2012 w Łodzi| Noc Muzeów 2012 w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi| Auto Radar |
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?