Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Łódź kreuje" - jest nowe logo i hasło miasta [wideo]

Redakcja
Inspiracja alfabetem Władysława Strzemińskiego oraz kolory ...
Inspiracja alfabetem Władysława Strzemińskiego oraz kolory ... Urząd Miasta Łodzi
Inspiracja Strzemińskim oraz kolory łudząco podobne do tych z logo Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Tak wygląda nowe logo Łodzi.
Łódź stolicą mody i designu w 2020 roku?

Wczoraj (6 grudnia) mieszkańcom zostało przedstawione nowe logo Łodzi wraz z nowym hasłem promującym nasze miasto. Składa się ono z liter "L", "O", "D" i "Z" w kolorach niebieskim, zółtym, różowym i czarnym. Od nowego roku slogan "Łódź kreuje" ma być elementem wyróżniającym nasze miasto na tle innych metropolii.

- Dla mnie logo ma jednoczyć. Każdy inaczej odbiera sztukę, dlatego ja bym nie skupiła się na tym co chcemy przedstawić, tylko skupiła się na tym, że mamy fajną wizualizację graficzną, która wpisuje się w tradycję Łodzi - mówiła w rozmowie z MM-ką Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - To jest Strzemiński, to jest Akademia Sztuk Pięknych i to jest ta część Łodzi akademickiej, która rozpoznawalna jest na całym świecie - dodaje.

Władze miasta pokładają nadzieje w haśle "Łódź kreuje" i widzą w nim potencjał. Jak wspominała prezydent Zdanowska, można teraz mówić, że Łódź kreuje design, przemysły kreatywne czy miejsca pracy.

Projekt nowego logo Łodzi bazuje na alfabecie stworzonym przez Władysława Strzemińskiego w 1932 roku i wykorzystuje podstawowe kształty geometryczne, kierunki, kąty, co pozycjonuje projekt, jako wpisujący się w założenia plastyczne Awangardy lat 20. i 30. ubiegłego wieku.

- Potęgą i siłą tego logotypu jest fakt, że może być odczytywany na poziomie abstrakcyjnym. To logo jest czytelne. Czytelna jest jego idea, zamierzenie, które mówi o dziedzictwie naszego miasta z dużym zaznaczeniem twórczości Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro - opowiadała Justyna Żychalska, autorka logotypu.

Właśnie inspiracja twórczością znanych łódzkich artystów jest bardzo mocno podkreślana, co też miało wpływ na ostateczny wybór. Urzędnicy twierdzą, że jako ostatnie miasto w Polsce, które nie miało logo, dzięki nowej identyfikacji nie pozostaniemy niezauważalni.
- Kiedy zobaczyłem pierwszy raz to logo, powiedziałem "wow". Bardzo mi się podoba, logo intrygujące, na miarę Łodzi kreatywnej. Jeżeli będziemy je konsekwentnie stosować we wszystkich przekazach, to pomoże nam wyróżnić się na tle innych miast - twierdzi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi.

Prezntacja nowego logo ŁodziLogo na tle innych miast

Projekt wybrany został przez komisję pod przewodnictwem wiceprezydent Agnieszki Nowak. W skład niej weszli miedzy innymi: radni Jacek Borkowski i Urszula Niziołek - Janiak, architekt miasta Marek Janiak, wykładowca ASP prof. Mariusz Łukawski oraz prezes Multi Communications Mariusz Pleban.

Na tzw. księgę znaków i system identyfikacji wizualnej oparty o nowe logo miasto wydało 50 tys. zł. Wkrótce zostanie ogłoszony także konkurs na gadżet kreatywny związany z Łodzią. Urzędnicy czekali z tym do prezentacji nowego logo, ponieważ ma ono być inspiracją przy tworzeniu takich gadżetów.


Weź udział w dyskusji na Facebooku. Pytamy: Jak oceniasz nowe logo dla Łodzi, które zostało zaprezentowane mieszkańcom 6 grudnia?

Czytaj także:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto