Waga na Zgierskiej powinna wstępnie zważyć tira. Przeciążone ciężarówki miały być kierowane na wagę stacjonarną przy al. Włókniarzy, gdzie ITD dokonałaby kontroli. Łódź na niedziałającą wagę wydała 2,3 mln zł.
Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT na pytanie, czemu służy waga preselekcyjna odpowiada, że prewencji, monitoringowi i statystyce.
Dzień później rzeczniczka ZDiT dodała, że po wprowadzonych do systemu poprawkach zdjęcia i numery rejestracyjne staną się pomocne ITD przy rozpoznaniu pojazdów wjeżdżających na teren miasta. W ciągu najbliższych dni ITD będzie mogło wykorzystywać w pełni preselekcję.
Dlaczego poprawek nie wprowadzono wcześniej? Umowa z ITD. Została podpisana w marcu. Agnieszka Lubiatowska mówi, że na stojącej od grudnia wadze cały czas trwały testy.
W Łodzi pracownicy ITD głównie sami wychwytują przeciążone pojazdy. Szymon Sidor, rzecznik łódzkiej ITD. Mówi, że patrol, zwykle na motocyklach, zwraca uwagę na ciężarówki z piachem, gruzem i tiry z ogromnym ładunkiem. Odprowadza je na wagę przy al. Włókniarzy, gdzie czeka drugi patrol.
Na całe województwo ITD. ma tylko 29 inspektorów, którzy prowadzą kontrole drogowe. Tiry w Łodzi ważone są średnio dwa razy w tygodniu.
ZDiT twierdzi, że waga na Zgierskiej już zdała egzamin. Z danych statystycznych wynika, że liczba pojazdów przeciążonych na ul. Zgierskiej znacznie się zmniejszyła. W kwietniu i maju zarejestrowano kilka tysięcy przeciążonych pojazdów.
Inspektorzy podkreślają tymczasem, że kierowcy omijają wagę na ul. Zgierskiej wjeżdżając do Łodzi od innej strony.
W Łodzi tiry ważą 2 razy w tygodniu
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?