Studium tunelu kolejowego w Łodzi najtaniej chce wykonać Euroconsult z Hiszpanii (3,46 mln zł). Następnie Safege z Francji z polskim partnerem Schuessler - Plan Inżynierzy (3,47 mln zł). Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne oraz KV Consultores de Ingenieria, Proyectos y Obras z Hiszpanii (7,3 mln zł).
Budowa dworca Fabrycznego w Łodzi: zdjęcia z tunelu
Na wykonanie studium tunelu PKP PLK przygotowało 9,8 mln zł.
Firma Sener chce wykonać studium za 3,6 mln zł. To ta sama firma, która w 2011 roku zakończyła pracę na studium wykonalności tunelu między Fabrycznym i Kaliskim. Zapłacono jej wtedy 4 mln zł. W 2011 roku Sener przygotował studium dla dwóch tuneli: dla kolei dużych prędkości oraz dla kolei konwencjonalnej. Obecny przetarg dotyczy jedynie tego drugiego tunelu.
Według planów firmy Sener z 2011 roku tunel w Łodzi najlepiej zbudować bez przystanków pośrednich, a jeśli już, to z jedną stacją przy Manufakturze na ul. Ogrodowej.
Jeden tunel kolejowy w Łodzi? Sener chce budować stację Manufaktura [MAPA]
Obecnie prace mają być ukierunkowane na opracowanie tunelu z przystankami dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Nowe studium wykonalności tunelu kolejowego w Łodzi poznamy w trzecim kwartale 2015 roku. Wtedy będzie można przystąpić do przetargu na wykonanie projektu i budowę tunelu. Wykonawca tunelu powinien być znany na początku 2016 roku. Pierwsze pociągi powinny pojechać tunelem średnicowym z dworca Łódź Fabryczna do Łodzi Kaliskej pod koniec 2020 r.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?