Łodzianie, którzy przyszli na spotkanie, zastanawiali się nad tym, o czym mają dyskutować. Budowa pierwszego tunelu przestała być realna wraz z zawieszeniem kolei dużych prędkości przez Ministerstwo Infrastruktury. Drugi, który ma powstać dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wzbudza zbyt wiele kontrowersji. Dotyczą one głównie przystanku kolejowego pod Manufakturą.
Stowarzyszenia i instytucje, zajmujące się łódzkim transportem, sugerują, że lepszym rozwiązaniem byłoby umiejscowienie podziemnej stacji u zbiegu ul. Zachodniej i Zielonej. Argumentują, że osoby wysiadające z pociągu będą miały łatwy dostęp do centrum oraz kilkunastu linii autobusowych i tramwajowych. Stacja pod Manufakturą miałaby znaleźć się u zbiegu Ogrodowej i Karskiego, gdzie nie ma dogodnych połączeń komunikacji miejskiej.
Problem w tym, że firma Sener, która projektowała przebieg tuneli pod miastem, wychodzi z założenia, iż albo powstanie przystanek pod Manufakturą, albo nigdzie.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?