Al. Mickiewicza i Piłsudskiego zamieniły się w plac budowy Trasy W-Z. Z powodu zmiany organizacji ruchu, w poniedziałek kierowcy samochodów i pojazdy MPK utknęły w korkach.
W 2012 roku po Łodzi kierowcy jeździli szybciej niż po Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu czy Warszawie. Teraz sytuacja się zmieniła i Łódź jest najbardziej zakorkowanym miastem. Kierowcy w Łodzi mogą narzekać na plany ograniczenia prędkości w centrum miasta do 30 km/h i montowane progi zwalniające.
ZDiT informuje, że wykonawca prac firma Mosty otrzymała zgodę na roboty w systemie trzyzmianowym przy budowie ścian szczelinowych na Trasie W-Z. Wymaga tego technologia, a także konieczność dotrzymania terminów. Tego samego rodzaju prace na budowie dworca Fabrycznego były prowadzone bez ani jednego dnia przerwy.
Tunelem na Trasie W-Z pod al. Mickiewicza i Piłsudskiego będzie odbywać się ruch samochodowy, natomiast tramwaje pojadą górą. Na przeciwko Centralu powstanie dworzec tramwajowy. Dworzec będzie miejscem gdzie na odcinku między al. Kościuszki i Piotrkowską połączą się trasy tramwajów jadących ŁTR oraz W-Z.
Centrum Łodzi zmienia się. Modernizacja nawierzchni Piotrkowskiej dobiega powoli końca. W czerwcu 2015 roku zakończą się prace przy Trasie W-Z. Czy jednak oprócz zmodernizowanych ulic i nowych nawierzchni, zmieni się coś jeszcze? Obraz wizualizacji Trasy W-Z psuje działka, na której miał stanąć hotel Hilton należąca do Bacoli Properties. Czy tuż przy nowym dworcu tramwajowym na Trasie W-Z, na działce kupionej od Łodzi za ponad 18 mln, będzie parking i stragan z książkami.
Budowa trasy W-Z w Łodzi: pierwszy dzień utrudnień na łódzkich ulicach [ZDJĘCIA]
II etap modernizacji trasy W-Z w Łodzi. Duże zmiany od 4 listopada [MAPY]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?