Budowa Trasy W-Z w Łodzi. Zobacz wizualizacje

We wrześniu 2013 roku rozpocznie się rozbudowa Trasy W-Z w Łodzi. Po nowej trasie W-Z tramwaje w Łodzi pojadą z Retkini na Olechów. Trwa projektowanie części trasy w centrum Łodzi, gdzie zostanie wybudowany tunel drogowy oraz centrum przesiadkowe Piotrkowska Centrum. Budowy odcinka trasy W-Z w centrum ma kosztować 308 mln zł a cała trasa 630 mln zł.

1/11
materiały prasowe
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska mówi, że przebudowa Trasy W-Z oraz utworzenie czterech centrów przesiadkowych powinna zwiększyć zwiększy liczbę pasażerów MPK o 40 tys.

Centrum przesiadkowe Piotrkowska Centrum powstanie naprzeciwko Centralu. Będzie się można tutaj przesiadać z tramwajów kursujących po Trasie W-Z do tramwajów kursujących po trasie ŁTR.

Trasa W-Z w Łodzi, dworzec tramwajowy i tunel pod aleją Mickiewicza gotowa do końca 2014 roku



Mniejsze centra przesiadkowe będą znajdować się przy skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Retkińskiej (Retkinia), w pobliżu dworca Łódź Kaliska oraz u zbiegu Rokicińskiej i Augustów (Widzew).

Niedaleko centrum przesiadkowego na Widzewie przy ul. Jurczyńskiego, powstanie niewielka estakada. Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT informuje, że dwa środkowe pasy Rokicińskiej zostaną podwyższone na 2-3 metry. Pod nimi powstanie przejście dla pieszych. Dzięki temu pasażerowie MPK bezpieczne dotrą do przystanku.

Drogowcy podkreślają, że w przebudowie i modernizacji Trasy W-Z priorytet mają tramwaje i ich pasażerowie. Dlatego w okolicach ul. Piotrkowskiej zostaną zlikwidowane przejścia podziemne.

Władze Łodzi podpisały umowę na budowę trasy W-Z z Retkini na Olechów



Źródło: Budowa Trasy W-Z od września. Zobacz, jak będzie wyglądała [WIZUALIZACJE+FILM]
∨ Czytaj dalej

Więcej na temat

Komentarze (41)

avatar
avatar
ŁKS ŁÓDŹ a nie jakiś WSTYDZEW (gość) haha

haha po co budować stadion dla klubu który przegrywa wszystkie mecze w ekstraklasie i też niedługo upadnie...

avatar
Czarnowidz (gość)

Wydatki na paliwo wzrosną o 20% = spadek stopy życiowej = orleny zacierają ręce. Padnie 10% biznesów = jeszcze większa bida w mieście. Stres Łodzian nie do opisania = spóźnienia do pracy, późne powroty do domu = zachrzan cały dzień = lekarze zacierają ręce.

avatar
kmb (gość) Jack

Nie będzie tranzytu, za góra 2 lata powstaje obwodnica czyli trasa Tuszyn-Stryków, z drugiej strony budowane jest przebicie z Włókniarzy do Rzgowskiej. Wszystkie większe magazyny są na obrzeżach. wjazd w miasto tirami będzie raczej docelowy. oby tak właśnie było;)

avatar
kolorowe (gość) Obywatel Kierowca

Władze jeszcze nie dojrzały do takiego myślenia - pokutują standardy jak za komuny, czyli betonowe arterie środkiem miasta. Ja już podjąłem decyzję - uciekam z tego miasta.

avatar
zoltar (gość)

...ja pierdziele...kto To wymyslił??????!!!!!!a kto zatwierdził!!!!!!?????????nie prościej by było puścić tramwaje jednym tunelem na całej długości jak metro i poszerzyć ulice / ale ktoś miał wizje, chyba naćpał się najpierw zdrowo przed robotą aż przykro patrzeć a ten okap koło Centralu??? co to ma być???PAŁAC WIATRÓW przed deszczem wiele nie ochroni , zgadzam się z poprzednikami co pisali że chodzi o Kase / Zdanowska nic tu nie ma do gadania / smutne to ...

avatar
Marfixe (gość)

Nigdy nie skorzystam z tego gównianego MPK.
Komunikację miejską należy w Łodzi zlikwidować!!!!

avatar
Andrzej (gość)

A gdzie stadion ŁKS-u Pani prezydent??Wstyd !! znajomy z Poznania przyjechał na KSW i jak zobaczył stadion "Czas sie u was zatrzymał" BRAWO

avatar
John (gość)

1. Autobusy powinny jeździć po torowiskach tramwajowych jak w nowoczesnych miastach!
2. Kompletny brak zieleni - czy rzeczywiście będzie to sam beton?

avatar
Jack (gość)

Jak dla mnie przebudowa ok, ale nie bardzo widzę sens w bodowaniu centrów przesiadkowych. Tramwaje jeżdżą tam raz na kilka minut, może w czasie największego ruchu co jakieś 2 min.
MPK raczej nie puści więcej tramwajów bo nie ma sensu, żeby woziły powietrze.
Ja tam bym zostawił ruch tramwajowy tak jak jest, tylko dodał ze 3 pasy ruchu pod ziemią z wjazdem przy Żeromskiego, wyjazdem przy stadionie Widzewa. Do tego ze 2 wjazdy/wyjazdy po drodze: np.: przhy Sienkiewicza, Marszałków. Ruch "tranzytowy" poszedłby pod ziemią i na górze byłoby spokojniej i luźno. To co powstaje spowoduje paraliż centrum przez najbliższe 2-3 lata (wątpię, aby się wyrobili w 1.5 roku) a później korki na górnych pasach.
jestem też ciekaw jak zimą miasto będzie wybierać śnieg z częściowo krytych pasów - chyba będą sypać workami sól.

Generalnie jestem na tak jeśli chodzi o przebudowę, ale sugeruję udrażniać komunikację, a nie blokować jak ostatnio wprowadzonymi pomysłami (trampasy/buspasy)

Wybierz kategorię