Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fashion Commision: Fashion Week przez cały rok na Piotrkowskiej

Ewelina Murzicz
Ewelina Murzicz
Sukces Fashion Week zachęcił władze Łodzi do tego, by największa modowa impreza w Polsce trwała cały rok i była szansą na odrodzenie Piotrkowskiej.

Już 12 października rusza trzecia, a druga w tym roku jesienna edycja Fashion Philosophy Fashion Week Poland. Organizatorzy zapowiadają moc atrakcji: wykłady, warsztaty i oczywiście pokazy mody największych projektantów. - Sukces Fashion Week jest niezaprzeczalny - zapewnia Jacek Kłak, szef projektu. - Spośród 500 relacji medialnych poprzedniej edycji wszystkie były pozytywne, także pułap medialny jest zadowalający - dodaje.

Piotrkowska - ulica mody i autorskich butików

Organizatorzy Fashion Week oraz władze miasta postanowili ten sukces wykorzystać. - Przemysł kreatywny może wyróżnić Łódź na tle wszystkich metropolii polskich - mówi Krzysztof Candrowicz, dyrektor Łódź Art Center. - Dlatego powstał projekt Fashion Commison, czyli wypełnienie Fashion Week pomiędzy kolejnymi edycjami - tłumaczy ideę projektu. Zamysł jest bardzo prosty - chodzi o to, żeby na Piotrkowskiej, zamiast zwykłych sklepów, pojawiły się ekskluzywne butiki projektantów. Mają to być zarówno butiki ludzi znanych w świecie mody, jak i początkujących designerów. - To świetny pomysł, który nie wymaga środków finansowych - zachwala Candrowicz. - Dajemy projektantom marchewkę, potem wszystko rozwija się samo - dodaje.

Pomysł podoba się również menadżerowi Piotrkowskiej. - Nie możemy konkurować z innymi miastami mając tylko sklepy sieciowe, bo one są wszędzie - tłumaczy Włodzimierz Adamek. - Tymczasem nigdzie nie ma takiego miejsca w Polsce, gdzie są jedynie autorskie butiki. Dlatego projekt Fashion Commision należy uznać za flagowy - mówi.

Fashion Commision ratunkiem dla Piotrkowskiej

Oprócz tego, że Fashion Commision może pomóc w odrodzeniu najsławniejszej ulicy Łodzi, to jeszcze znakomicie wpisuje się w tkankę miejską i strategię rozwoju Piotrkowskiej. - Łódź to miasto kojarzone z włókiennictwem, a my chcemy, żeby designerzy powrócili do Łodzi - zapewnia Adamek. - Chcemy, żeby tak jak kiedyś, kobiety z Warszawy i innych wielkich miast Polski przyjeżdżały do Łodzi na zakupy.

Podobne marzenia ma Irmina Kubiak, szefowa Fashion Week. - W Łodzi mamy świetnych projektantów, którzy wyjechali z tego miasta - mówi. - Mało kto wie, że tutaj są też najlepsze krawcowe. Większość projektantów szyje właśnie w Łodzi - dodaje. Dzięki Fashion Commision wielkie nazwiska mody mają być nieodłącznie związane z naszym miastem.

Wykorzystać sukces Fashion Week

Pomysł, by Piotrkowska stała się ulicą mody popiera również p.o. prezydenta Tomasz Sadzyński. - Powinniśmy wystawić taką przestrzeń w mieście, która będzie tylko i wyłącznie związana z modą - zapewnia. - Oczywiście to świetny sposób, żeby ożywić Piotrkowską - dodaje i jednocześnie zapewnia, że jesienna edycja Fashion Week będzie na pewno wielkim sukcesem. - Łódź wyrasta na stolicę mody środkowej Europy. - Jest to wydarzenie bez precedensu, pisze o nas prasa międzynarodowa, musimy wykorzystać tę szansę.

Na razie trwają intensywne pracę nad ustawą pozwalającą zrealizować projekt Fashion Week/ Piotrkowska - ulica mody.

Czytaj także:
- Rozbudowa ulicy Rudzkiej
- 12. Explorers Festival: Program imprezy

Opublikuj materiał i wygraj nawet 500 zł!

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto