To najbardziej prestiżowa nagroda turystyczna w naszym kraju. Otrzymują ją obiekty już docenione przez POT, które wykorzystały swój potencjał i znacząco się rozwinęły.
W przypadku łódzkiego centrum doceniono nie jego potencjał handlowy, ale turystyczny, zachęcający m.in. do aktywności w sferze kulturalnej. Przypomnijmy, że Manufaktura już w 2006 roku uzyskała tytuł Polskiego Produktu Turystycznego Roku. Od tego czasu w kompleksie pojawił się hotel andel's i muzeum sztuki MS2, a także punkt informacji turystycznej z audio-guide'ami.
Centrum wygrało z takimi atrakcjami z Polski jak Jarmark Jagielloński, Podlaski Szlak Bociani, Zabrze - Miasto Turystyki Przemysłowej czy Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce.
W poprzednich latach nagrodę otrzymał Kanał Augustowski - Szlak Papieski oraz Śląski Szlak Zabytków Techniki.
Nagroda to nie tylko prestiż, ale także warta około 600 tys. złotych kampania promocyjna dla Manufaktury oraz Łodzi. POT będzie promować ją w kraju oraz za granicą przez cały rok.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?