W przeciwieństwie do innych zajezdni tramwajów podmiejskich (w Helenówku i Chocianowicach) zajezdnia na Brusie jest tylko w znikomym stopniu przekształcona. Te drobne zmiany dotyczą jednego z dawnych budynków mieszkalnych, w którym dobudowano piętro, a także zajezdni, z której w czasach PRL zniknęły widoczne na starych fotografiach dwie neogotyckie wieżyczki.
Największe wrażenie w zajezdni na Brusie sprawia główna hala postojowa, w której wciąż odbywają się przeglądy i naprawy tramwajów. Została zbudowana w 1910 r. i jest najstarszą ze znanych konstrukcji żelbetowych w Łodzi. Uroczyste otwarcie zajezdni i linii tramwajowej do Konstantynowa odbyło się 17 grudnia 1910 r.
Zobacz: Gdy boeing 767 kapitana Wrony blokował Okęcie, Lublinek ciężko pracował
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?