Tunel pod Łodzią. W 2020 roku zacznie się drążenie tunelu średnicowego dla pociągów. Czy będzie trzeci podziemny przystanek w Łodzi?
Tarcza „mechanicznego kreta” kopiącego tunel pod Łodzią obraca się 3 razy na minutę i rozdrabnia grunt, który jest na bieżąco wydobywany na powierzchnię. Wraz z przesuwaniem się tarczy powstaje przestrzeń, w której układane są kolejne pierścienie z tubingów. W ciągu doby maszyna może ułożyć około 10-15 m obudowy tunelu. Obudowa tuneli już jest produkowana. Koło Mszczonowa ruszyła produkcja 30 tys. elementów obudowy tunelu tzw. tubingów. Konstrukcja TBM zapobiega osiadaniu terenu i drganiom, minimalizuje kolizje z infrastrukturą miejską, niemniej jednak Arnold Bresch, członek zarządu i dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP PLK, odniósł się także do obaw związanych z potencjalnym zagrożeniem dla łódzkich kamienic pod którymi będzie drążony tunel. - Na budynkach będą zainstalowane specjalne czujniki, tensometry (mierniki naprężeń - red.), a operator maszyny będzie miał podgląd wskazań czujników i w razie jakichś nieprawidłowości prace będą wstrzymywane do znalezienia rozwiązania problemu. CZYTAJ DALEJ >>>> ...