Tunel kolejowy zagraża kamienicom? W czasie drążenia tunelu czujniki drgań będą zapobiegać zawaleniu kamienic w centrum Łodzi
Nie tylko czujniki drgań
Jak podkreślają przedstawiciele inwestora, czujniki nie są jedynym zabezpieczeniem. Wykorzystywana w budowie łódzkich tuneli technologia TBM minimalizuje ryzyko związane z pracami w sąsiedztwie zabudowy. Specjalna konstrukcja TBM zapobiega osiadaniu ziemi oraz drganiom. Ograniczona jest także możliwość kolizji z sieciami energetycznymi, ciepłowniczymi, wodnymi itp. Operatorzy odbierają sygnału o postępie i właściwym prowadzeniu prac przez TBM. W razie potrzeby praca może być wstrzymana.
Niebezpieczeństwo wpływu drgań spowodowanych drążeniem na obiekty na powierzchni ziemi ogranicza również głębokość prowadzonych prac - w najgłębszym punkcie jest to 26 metrów, co odpowiada wysokości dziewięciopiętrowego budynku.
CZYTAJ DALEJ >>>>
...