Popękały ściany w domu na trasie tunelu kolejowego w Łodzi. Mieszkańcy z ulicy Zana się boją, PKP ich uspokaja
Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zapewnia, że bezpieczeństwo jest priorytetem przy prowadzeniu inwestycji, a pracę drążących maszyn nadzoruje specjalistyczny personel. - Przy budowie tunelu średnicowego w Łodzi wykonawca stosuje sprawdzone zabezpieczenia i rozwiązania dla ochrony mieszkańców i środowiska - podkreśla Siemieniec. - Technologia TBM minimalizuje ryzyka związane z pracami prowadzonymi w sąsiedztwie gęstej zabudowy miejskiej. Specjalna technologia ogranicza osiadanie terenu i budynków, osuwanie ziemi i powstawanie drgań. Już na etapie przygotowań do budowy wykonawca przeprowadził ocenę stanu technicznego ponad 330 budynków zlokalizowanych na trasie podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Wykonawca na bieżąco monitoruje stan budynków. Czytaj dalej