Projekt kosztował ponad 1,1 mln zł. Łódź otrzymała 796 tys. zł. dofinansowania na jego realizację z Unii Europejskiej. Głównym celem była promocja miasta wśród potencjalnych inwestorów i turystów. Kampania skierowana była też do mieszkańców miasta.
W ramach projektu powstały trzy spoty i jeden film reklamowy. Ich tematem były gospodarka, kultura, edukacja i turystyka w Łodzi. Emisja nagrań w telewizji miała miejsce w październiku.
Filmy i spoty uwiecznione zostały na płytach DVD i pendrive'ach. Łódź reklamowała się też podczas programów na kanałach TVN.
ZOBACZ: Nowe spoty reklamujące Łódź [WIDEO]
Łódź reklamowała się też w internecie. Miasto wykupiło bannery reklamowe i linki sponsorowane. W sieci pojawiły się także spoty reklamowe. Powstała strona www o nazwie Brama Miasta. Ma zawierać informacje dotyczące m.in. wydarzeń w mieście. Strona wystartuje w grudniu br.
Miasto wyprodukowało też "gadżety kreatywne". Na konferencji, pracownicy Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą UMŁ, zaprezentowali grę "Alfabeta", opartą o alfabet Strzemińskiego, który zastosowany został też w logo miasta. Poza tym, Łódź promować mają też filcowe torby z logo miasta oraz wieszaki w kształcie liter.
ZOBACZ: Łódź. Zapamiętaj! - nowa gra towarzyska o Łodzi
Miejscy urzędnicy zapewniają, że koniec realizacji projektu nie jest końcem promocji miasta.
- Mamy zamiar walczyć o dodatkowe środki, tak by w przyszłym roku znowu wyemitować nasze spoty - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji. - Ciągle wspieramy np. OFF Piotrkowska, czy Łódź Design. W dalszym ciągu będziemy też trzymać się marki Łodzi Kreatywnej.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?