Firmy mają czas do 5 stycznia przyszłego roku na złożenie ofert. W marcu zostanie wyłoniony jeden wykonawca.
- Jeśli pozostałe firmy biorące udział w przetargu nie złożą odwołań, to pierwsza łopata powinna być wbita we wrześniu 2011 roku - mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu PKP PLK ds. inwestycji. - Budowa ma się zakończyć w roku 2014.
Kontrakt wart jest ok. 2 mld zł. Dworzec kolejowy zostanie schowany 16,5 metra pod ziemią. Najpierw z powierzchni zniknie stary budynek dworcowy i pobliskie kamienice. Potem w ziemi powstanie wielki wykop. Zostanie w nim wybudowana hala z kasami biletowymi, poczekalnia, informacja kolejowa, przechowalnie bagażu, cztery perony, osiem torów przygotowanych do obsługi kolei aglomeracyjnej i kolei dużych prędkości. Od strony Widzewa do dworca będzie prowadził tunel o długości 1,6 km.
Na tym nie koniec inwestycji. Podziemny dworzec to tylko część węzła komunikacyjnego, który powstanie w tym rejonie miasta. Stworzą go parkingi dla samochodów i rowerów, dworzec autobusowy, przebudowane linie tramwajowe, a także przystanki, na których będzie można przesiadać się do autobusów miejskich i dalekobieżnych. W pierwszym kwartale przyszłego roku zostanie ogłoszony przetarg na zagospodarowanie części komercyjnej nad dworcem, gdzie zaplanowano hotele, biurowce, centrum handlowe.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?