Spadek liczby studentów to fakt. Dla organizacji studenckich to jednak nie jedyny problem. Brak profesjonalnych kadr i ich tymczasowość, niski wskaźnik oddziaływania spowodowany trudnościami w nawiązywaniu kontaktów z samorządem czy nawet władzami uczelni oraz brak systemowego wsparcia utrudniają skuteczność realizacji podstawowych założeń.
Organizacje studenckie w zależności od swojego statusu prawnego (stowarzyszenie, fundacja, koło naukowe) mają różne możliwości pozyskiwania środków finansowych na swoje działania. Dotychczas byli to w dużej mierze sponsorzy. Obecnie są to coraz częściej partnerzy otrzymujący w zamian konkretne usługi reklamowe czy też marketingowe.
Jeszcze nie dawno nie istniała żadna struktura, która zrzeszałaby wszystkie ciekawe projekty i wzmacniała ich wydźwięk. Wystarczy przyjrzeć się inicjatywom dotyczącym przedsiębiorczości akademickiej żeby zobaczyć, że jest ich sporo i realizowane są w podobnych terminach.
Czy wspólny kalendarz dla organizacji studenckich nie jest więc dobrym pomysłem? Dla osiągnięcia kompromisu wśród często rywalizujących ze sobą organizacji potrzebny jest jednak dialog.
Spinnet jest przełomowym projektem w tym zakresie. Jego celem jest stworzenie ponadregionalnej sieci współpracy organizacji studenckich działających na rzecz promowania przedsiębiorczości w województwach wielkopolskim, mazowieckim i łódzkim. Wspólne szkolenia, seminaria czy uczestnictwo w realizacji zadań takich jak opracowanie kampanii reklamowej, usługi doradcze lub lobbowania pomysłów dotyczących zmian w ustawodawstwie jednoczą i wzmacniają potencjał. To nie tylko sposób na wypracowanie jednolitej strategii działania ale przede wszystkim szansa na zwiększenie efektywności działań.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?