Droższe ceny biletów MPK, ale tańsze migawki dla podróżujących komunikacją miejską |
W tunelu średnicowym, który miałby powstać do 2016 roku pod Łodzią nie będzie żadnej stacji pasażerskiej. Taka decyzja zapadła na dzisiejszym (26 stycznia) kolegium prezydenckim z udziałem przedstawicieli EC-1 oraz firm projektujących przebieg tunelu.
Jak informuje magistrat, priorytetem dla Łodzi jest ożywienie ulicy Piotrkowskiej, śródmieścia oraz Nowego Centrum Łodzi. Przypomnijmy, że przeforsowany wariant tunelu średnicowego z pośrednią stacją pasażerską od strony ulicy Karskiego był mocno oprotestowany przez społeczników i organizacje zajmujące się obszarem transportu publicznego.
Jedenastokilometrowy tunel pod Łodzią ma kosztować około 1,5 mld złotych i w przyszłości połączy podziemny dworzec Łódź Fabryczna z poleskim dworcem Łódź Kaliska. Poruszać się w nim będzie według wyliczeń kilka pociągów w ciągu godziny.
Czytaj więcej o
kolei w Łodzi:
Podsumowania 2011 roku | Rihanna w Łodzi | Student na rowerze | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Karaoke w Łodzi |
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?