Tramwaje typu GT8N przeszły remonty w Niemczech, gdzie jeździły do 2008 r. i w Finlandii.
MPK zapłaciło za jeden tramwaj jedynie 16 tys. euro.
- Koła mają prawie książkowe wymiary - podkreśla Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK. - Poza tym fińskie tramwaje mają dużo więcej siedzeń i częściowo niską podłogę.
Zakupione tramwaje wyglądają na pewno lepiej niż łódzkie wagony typu 805 Na przed modernizacją.
- Za dwa miesiące tramwaje wyjadą na podmiejskie trasy. Na jednym z nich zostawimy fińską reklamę, żeby potencjalni reklamodawcy mogli zobaczyć, jak taką przestrzeń można wykorzystać - mówi Kamiński.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?