Konkurs 'Mam Pomysł na Biznes' odbył się po raz szósty - przyniósł 55 biznesplanów i ponad 10 funkcjonujących na rynku start-upów. Prezydent Łodzi sprawdziła, jak laureatom konkursu idzie rozkręcanie interesów.
Aleksandra Depczyńska, założył firmę Bikoo. Zajmuje się m.in. sprowadzaniem urządzeń GPS umieszczanych w rurze sterowej roweru. Dzięki urządzeniu właściciel sprzętu zawsze jest w stanie zlokalizować swój rower - także w przypadku kradzieży. W listopadzie startuje z pomysłem 'Rowerowej Przechowali' na czas zimy.
Kolejna z laureatek konkursu Mam Pomysł na Biznes, Kamila Mróz założyła 550 stopni Studio - pracownię szkła. Proponuje klientom m.in. niepowtarzalną biżuterię i neony. Dla dzieci organizuje warsztaty artystyczne.
Spółka Pevt została założona przez Pawła Adamskiego i Tomasza Mokrosińskiego. Ich firma zajmuje się przerabianiem 'kultowych samochodów klasycznych' na auta z napędem elektrycznym.
mInside stworzył Krzysztof Karolczak, to systemu nawigacji i lokalizacji wewnątrz budynku. Otrzymał on 20 tys. zł nagrody, a w rozwoju jego firmy pomaga łódzki Technopark.
Pomysł Karolczaka wdrażany jest w muzeum w Antwerpii, autor aplikacji deklaruje, że za symboliczną złotówkę przystosuje aplikację na potrzeby Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.
Kolejna edycja konkursu 'Mam Pomysł na Biznes' rozpocznie się w marcu 2015 roku. Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 18 do 35, które mają pomysł na działalność gospodarczą i chcą go realizować w Łodzi. W konkursie mogą brać udział także studenci oraz firmy działające nie dłużej niż rok.
Główne nagrody to po 20 tys. zł w kategorii ogólnej oraz w kategorii studenckiej, ponadto partnerzy konkursu z łódzkiego biznesu przyznawali swoje wyróżnienia: od laptopów i drukarek do pomocy prawnej.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?