Kolej dużych prędkości koło Łodzi. Konsultacje w sprawie tras szybkiej kolei do CPK się skończyły. Tysiące uwag do tras KDP w Polsce
Analiza zgłoszonych uwag potrwa do końca czerwca. Jak jednak uspokajał w Łodzi Marcin Horała, pełnomocnik rząd ds. CPK, proponowany przebieg (zwykle w trzech wariantach, ale nie wszędzie), nie jest ostateczny i właśnie po to jest poddawany konsultacjom, a po drugie zaprezentowany w projektach przebieg to tzw. korytarz, gdzie są możliwe korekty. – Kiedy będą startowały konkretne projekty inwestycyjne dla poszczególnych odcinków odbędą się pogłębione konsultacje, wszędzie tam, gdzie na etapie studium udało się wyłapać poważne kontrowersje czy wątpliwości wobec przebiegu linii – mówił Horała. Są jednak i inne wątpliwości. W dawnej koncepcji KDP, tzw. Y, która miała łączyć Warszawę z Łodzią, a stamtąd rozgałęziać się do Poznania i Wrocławia, obecne były tylko szybkie pociągi pędzące z prędkością 350 km/h. W nowym projekcie jest mowa o 250 km/h i wpuszczeniu na te linie także zwykłych pociągów, aby na nowej kolei do CPK skorzystały także mniejsze miasta. ZOBACZ MAPĘ >>>>