Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ile można czekać na dworzec

Marcin Darda
Już czwarty raz spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie rozstrzygnęła przetargu dotyczącego strategicznych łódzkich inwestycji.

Chodzi o kolejny etap przebudowy dworca na Widzewie, modernizację objazdu kolejowego do Dworca Kaliskiego przez Łódź Chojny oraz rozbiórkę Dworca Fabrycznego i przebudowę ponad pięciu kilometrów wiodącego doń torowiska.

Tym razem jednak do wyboru oferenta droga może być już krótsza niż kiedykolwiek, bo w ogłoszonym w listopadzie przetargu jak dotąd kolejne terminy przekładano o miesiąc, tymczasem teraz tylko o kilka dni - z 30 stycznia na 3 lutego 2011 r.

Z trzech zadań, których dotyczy przetarg, kluczowe są te dotyczące dworca Łódź Widzew - mają tam powstać trzy zadaszone perony, przejście podziemne zamiast kładki, ma zostać przesunięte torowisko - oraz modernizacji torów z Widzewa do Kaliskiej. Bez tych robót trudno myśleć o zamknięciu dworca Łódź Fabryczna, a termin wyłączenia stacji zaplanowano na 1 września 2011 r. (pierwotnie planowano to na marzec, ale termin trzeba było odwlec). Według zapewnień PKP PLK, umowa na modernizację objazdu ma być podpisana w pierwszej połowie 2011 r., sam remont miałby odbyć się w drugiej połowie.

W miejscu Dworca Fabrycznego ma powstać najnowocześniejszy w Polsce podziemny dworzec kolejowy, a wokół niego węzeł, gdzie spotka się autobusowa i tramwajowa komunikacja miejska, podmiejska i kolejowa. Termin jego otwarcia to koniec grudnia 2014 r. Wartość inwestycji wynosi 2,5 mld zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto