Wykonawca prac zostanie wybrany za 40 dni, umowa będzie podpisana na przełomie sierpnia i września, a budowa ma zostać zakończona w ciągu 3,5 roku, czyli najdalej do końca 2014 roku.
- Inwestycja ma być realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że po wygraniu przetargu firma będzie musiała przez kilka miesięcy zająć się projektowaniem. Do połowy 2015 roku projekt musi być rozliczony. Przekroczenie tej daty może nieść z sobą konieczność zwrotu całej unijnej dotacji, tj. 230 mln zł - mówi Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi.
Przebudowa kompleksu (nowe podziemne dworce PKP, PKS i wielopoziomowe parkingi) ma kosztować ok. 2,4 mld zł. Miasto wyda na ten cel ok. 530 mln zł, pozostałą kwotę wyłożą spółki kolejowe. Budynek dworca będzie miał 380 m długości i 85 m szerokości (obecny 70 na 15 m). Nie wiadomo też, czy z ziemi wywiezionej z wykopu (prace będą prowadzone metodą odkrywkową) zostanie usypana, obiecywana przez Jerzego Kropiwnickiego, góra na Henrykowie o wysokości ok. 100 m. To, gdzie będzie wywożona ziemia (4,5 mln m sześc.), będzie zależało bowiem od decyzji wykonawcy prac.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?