Zdaniem związkowców, to działanie na niekorzyść przedsiębiorstwa.
- Jaki jest efekt podziału jednej spółki na różne mniejsze, można zobaczyć na przykładzie PKP - mówi Krzysztof Frątczak, przewodniczący NSZZ "Solidarność" w MPK. - Totalny chaos i brak odpowiedzialności. Czy tego chcemy w Łodzi?
Sprawa ma w środę trafić pod obrady Rady Miejskiej.
Urzędnicy argumentują swoje plany tym, że przepisy unijne nie dopuszczają, by spółka miejska, która ma powierzone przez miasto usługi, prowadziła uboczną działalność przynoszącą przychody. A zakład torów i sieci buduje i naprawia torowiska nie tylko w Łodzi, ale również w innych miastach i zarabia na tym.
W najbliższych latach planuje się wydać w Łodzi na inwestycje torowo-sieciowe ponad 68 mln zł, a w następnych latach kilkaset mln zł (m.in. budowa Trasy W-Z). Spółka, która ma powierzone usługi, nie mogłaby uczestniczyć w przetargach.
Materiał partnera zewnętrznego NBP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?