Centralny Port Komunikacyjny: start budowy tunelu dla szybkiej kolei pod Łodzią w 2023 roku
Gdy CPK na początku 2021 r. ogłaszał przetarg na wybór projektanta tunelu, pojawiły się nieoficjalne informacje, że wydrąży go Katarzyna, większa z tarcz TBM, która pracuje przy tunelu średnicowym. Tyle tylko, że budowa tunelu średnicowego notuje gigantyczne opóźnienia (obecne zaawansowanie prac na poziomie nieco ponad 33 proc. mimo zmian harmonogramu - red.), a poza tym tunel dalekobieżny ma mieć większą średnicę. Według zapowiedzi CPK będzie to najdłuższy tunel kolejowy w Polsce o największej średnicy: wewnętrzna średnica wyniesie 12,6 m, a zewnętrzna 13,7 m. Tunel obudowany żelbetowymi pierścieniami grubości 55 cm. Odpowiednie tarcze TBM zamówi zatem wykonawca tunelu dalekobieżnego. Budowa ma potrwać do 2027 r.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>