Budowa Nowotargowej w NCŁ. Rowerzyści z Łodzi krytykują plany nowej ulicy. Przetarg ma być rozpisany po Wielkanocy
Budowa Nowotargowej ma zacząć się jeszcze w tym roku. Zakończenie prac zostało zaplanowane na 2020 rok. Szacunkowy koszt to 23 mln zł. Nowotargowa ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna z Piłsudskiego. Będzie to droga dwukierunkowa, jednojezdniowa o szerokości 7 metrów. Wcześniej planowano trasę o wiele szerszą, ale mieszkańcy zbojkotowali taką wersję Nowotargowej. W ramach inwestycji przebudowana zostanie także Targowa na odcinku od EC1 do włączenia w Nowotargową w okolicach skrzyżowania z Nawrot. Targowa w północnym odcinku będzie woonerfem. Wzdłuż trasy mają powstać drogi rowerowe, ale środowisku łódzkich rowerzystów nie podoba się koncepcja, którą zaprezentował magistrat. Żądają projektu, który zostanie dołączony do dokumentacji przetargowej, aby wspólnie z radnymi wprowadzić ewentualne korekty. Na razie projekt nie trafił do rąk rowerzystów, bo istnieje obawa, że upublicznienie dokumentacji może naruszyć ustawę - prawo zamówień publicznych. Przedstawienie projektu przed przetargiem może faworyzować potencjalnych uczestników przetargu, którzy będą mieli więcej czasu na zapoznanie się z dokumentacją. Z drugiej strony, jeśli radni i środowisko rowerzystów nie zobaczą projektu przed ogłoszeniem przetargu, to nie będzie możliwe wprowadzenie zmian w tej dokumentacji. Prawnicy ZIM mają odpowiedzieć, czy projekt można udostępnić komisji ds. transportu Rady Miejskiej w Łodzi i środowisku rowerzystów.