Kandydat musi mieć obywatelstwo polskie, ukończone 21 lat, korzystać z pełni praw publicznych, nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, musi mieć co najmniej średnie wykształcenie, nienaganną opinię, sprawność fizyczną i psychiczną oraz uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Nabór składa się z pięciu etapów. Najpierw odbędzie się weryfikacja dokumentów, później test sprawnościowy, a następnie test z wiedzy ogólnej, obejmujący znajomość zagadnień z historii, geografii, polityki, wiedzy o samorządzie. Sprawdzana będzie też poprawność językowa i ortografia. Kandydaci na strażników staną później przed komisją rekrutacyjną, a na koniec czekają ich badania lekarskie.
Kto przejdzie ten proces rekrutacji, będzie zatrudniony na umowę nie dłuższą niż rok. W tym czasie przejdzie szkolenie zakończone egzaminem.
Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?