- Dobre logo powinno być przede wszystkim unikatowe, proste i mało skomplikowane - mówi Prot Haładaj, łódzki grafik i właściciel Manufaktury Sitodruku. - Trzeba pamiętać, że nie powinno być obrazkiem wielokolorowym, który może męczyć wzrok potencjalnego odbiorcy. Moim zdaniem najlepiej, aby dobrze wyglądało w dwukolorowej palecie barw, np. czerni i bieli. Co ważne, logo powinno nawiązywać swoim wyglądem do działalności firmy lub instytucji, którą ma reprezentować. Wśród profesjonalnych grafików od kilku dobrych lat panuje trend łączenia liternictwa z piktogramem w ramach jednego graficznego elementu.
Nowe logo dla Ośrodka Akademickiego
Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych mający swoją siedzibę przy ulicy Zachodniej 54 w Łodzi ogłosił swój konkurs już w dniu 20 stycznia, a cała inicjatywa ma potrwać do 15 marca 2010 roku. W tym okresie będą przyjmowane konkursowe projekty, które muszą być dostarczone w wersji drukowanej papierowej oraz na nośniku CD lub pendrive. Poza tym każdy uczestnik ma prawo do informacji dotyczących charakteru działalności Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych, także do zapoznania się z jego ofertą oraz materiałami archiwalnymi co może znacząco pomóc w tworzeniu znaku graficznego.
Konkurs na logotyp Teatru Muzycznego
- Celem całego konkursu jest wyłonienie najlepszego znaku graficznego, charakteryzującego się wysokim poziomem artystycznym, spełniającym jednocześnie rolę marketingową oraz informacyjną. Wyłoniony w konkursie znak graficzny będzie wykorzystywany w formie drukowanej, elektronicznej oraz jako element architektoniczny elewacji frontowej teatru - opowiada Krzysztof Karbiowiak z Teatru Muzycznego w Łodzi - Autor projektu powinien zwrócić uwagę, że najważniejszym elementem teatru jest szerzenie kultury muzycznej poprzez wystawienie widowisk muzycznych takich jak musicale, operetki, balety czy bajki muzyczne.
Prace mogą być realizowane i zgłaszane indywidualnie lub zespołowo od 1 lutego. A termin nadsyłania mija 30 kwietnia. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w dniu 28 maja 2010 roku.
Jest o co rywalizować
Oprócz prestiżu i popularności płynącej z wygranego konkursu organizatorzy przygotowali również nagrody finansowe. W AOIA jury biorąc pod uwagę wartość artystyczną i techniczną projektu przyzna jedną, główną nagrodę w wysokości 1200 zł. Kwota ta stanowi jednocześnie wypłatę honorarium autorskiego za wykonany projekt i zostanie wręczona w trakcie oficjalnej imprezy zorganizowanej przez organizatora, w czasie której planowana jest także wystawa prezentująca wybrane projekty zwycięzcy oraz uczestników. Teatr Muzyczny przewidział natomiast nagrodę w wysokości 3000 zł. Dodatkowo laureat konkursu zostanie poproszony o przygotowanie pełnej identyfikacji wizualnej teatru i layotu.
Czytaj także:
- Weź udział w konkursie na scenariusz filmowy
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?