Szkło, z którego zostaną zrobione środkowe części ścian przystanku Piotrkowska Centrum, jest hartowane i klejone na specjalnej folii, która utrzyma części szkła w przypadku potłuczeń.
Na dole ściany zamontowana zostanie aluminiowa listwa. Obecnie kończy się montaż tzw. sztywnej sieci trakcyjnej.
„Do tej pory sztywną sieć wykorzystywano tylko w tunelach, również w takich warunkach PKP testowało ją w 2010 r. jako pierwsze” - mówił Tomasz Andrzejewski z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu.
Trakcja jest montowana na bramownicach. Sztywną sieć zamontowano na ulicy Rokicińskiej pod słupami elektrycznymi. Aby uzyskać odpowiednią odległość między bramownicami a siecią wysokiego napięcia, o 1 metr obniżono torowisko. Bramownice zamontowano także na ul. Wyszyńskiego i w tunelu tramwajowym na odcinku Bandurskiego-Karolewska.
„Sztywna sieć zwiększa też bezpieczeństwo, bo ma ona dodatkowe uziemienie. W sytuacji, gdy piorun uderzy w pobliski słup energetyczny, sieć trakcyjna się nie spali. Z kolei zimą, gdy sieć energetyczna obniża się pod wpływem oblodzenia, nie będzie zagrożenia, że będzie się ona stykać z trakcją. Uniemożliwią to bramownice” - poinformował Andrzejewski.
Źródło: Trasa W-Z. Przystanek Centrum już ze szklanymi ścianami [ZDJĘCIA]
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?