Młodzi podopieczni 15 fundacji dostali szansę na niezapominany wypoczynek tego lata dzięki wspólnej akcji redakcji Polska Press i naszych partnerów z całej Polski pod hasłem Pociąg Marzeń. W tym roku Mecenasem Regionalnym w województwie łódzkim została firma Wielton S.A. z siedzibą w Wieluniu, wiodący producent naczep, przyczep i zabudów w Europie. Dzięki zaangażowaniu największej wieluńskiej firmy atrakcyjnie spędziła wakacyjny czas grupa podopiecznych łódzkiej Fundacji Happy Kids, która działa od 2001 r. i prowadzi 18 Rodzinnych Domów Dziecka na terenie woj. łódzkiego i nie tylko. To były dwa dni wspaniałej zabawy, po których wspomnienia pozostaną w sercach uczestników na długo.
- Od wielu lat angażujemy się w różne akcje społeczne, więc z chęcią przyjęliśmy propozycję, aby w tym roku zostać Mecenasem Regionalnym akcji Pociąg Marzeń. Gdy dowiedzieliśmy się o możliwości spotkania z podopiecznymi Fundacji Happy Kids i zorganizowania dla nich zajęć edukacyjnych w temacie ekologicznym, zebraliśmy mnóstwo pomysłów i przystąpiliśmy do ich realizacji. W ten sposób spędziliśmy w lipcu wspaniałe dwa dni z gromadką uśmiechniętych i chętnych do wspólnej zabawy dzieci. Nic tak nie motywuje do dalszej pracy i do angażowania się w działania CSR, jak właśnie roześmiane buzie pociech i ich czynny udział w warsztatach. Cieszymy się, że mogliśmy im sprawić tyle radości wspólną zabawą i nauką – powiedziała Agnieszka Placek-Łapaj, PR Manager Wielton S.A.
Atrakcje oraz zajęcia z animatorkami i animatorami zostały zorganizowane dla obu grup dzieci w dniach 21 i 28 lipca w miejscowości Barkowice Mokre w powiecie piotrkowskim. Był to wspaniały, aktywny czas pełen radości i uśmiechów dzieci. Wielton zapewnił szereg ciekawych atrakcji dla uczestników, do których można zaliczyć: warsztaty ozdabiania i malowania eko-toreb, dmuchana zjeżdżalnia, wata cukrowa, muzyka i tańce, malowanie buziek, modelowanie balonów, bańki mydlane XXL i zamykanie w bańce mydlanej, spotkanie z żywą maskotką, zabawy z chustą animacyjną, budowanie ze słomek konstrukcyjnych, zabawy ruchowe (przeciąganie liny, skakanie w workach, wyścigi rzędów itp.). Nie zabrakło również poczęstunku dla najmłodszych w postaci owoców, wody, soczków oraz upominków - zestawów odblasków i butelek filtrujących.
- Wakacje z Pociągiem Marzeń są dla podopiecznych Fundacji Happy Kids wspaniałą rozrywką, a niespodzianka, którą przygotowała dla nich firma Wielton, dopełniła tej radości. Nasze dzieci, kiedy tylko dowiedziały się o planowanej wizycie animatorów, nie mogły się doczekać tego momentu. Zabawa była wspaniała, dzieciaki były zachwycone atrakcjami przygotowanymi przez Wielton – podsumowuje Irmina Brachacz, rzecznik prasowy Fundacji Happy Kids.
Ideą akcji Pociąg Marzeń jest pomoc w zorganizowaniu wakacji dzieciom, które z różnych względów nie mają takiej możliwości. W szczególności chodzi o podopiecznych różnych fundacji, stowarzyszeń oraz domów dziecka. Do akcji przyłączają się firmy, które poprzez wykupienie wagonika, pomagają tym instytucjom w sfinansowaniu wakacyjnego wyjazdu dla najmłodszych. Zostanie na to przeznaczona połowa wpłaconych środków. Im więcej wagoników, tym więcej dzieci dostaje szansę na spędzenie beztroskiego i radosnego czasu.
- Podopieczni Fundacji Happy Kids, mimo młodego wieku, dźwigają na swych barkach ciężar większy niż unieść by mógł niejeden dorosły. W naszych domach staramy się sprawić, by ich życie stało się lepsze, by na nowo uwierzyli, że codzienność może być piękna, a ludzi dobrzy. Dlatego dwudniowa zabawa z Wieltonem to nie tylko świetny, pełen radości czas, ale i ważny komunikat, że nie są sami. Potwierdzenie, że wokół nich są ludzie, którzy zrobią wiele, by pomóc im przezwyciężać doświadczone traumy i na nowo wnieść do ich życia dziecięcą radość – podkreśla Irmina Brachacz.
Nasz tegoroczny Mecenas Regionalny akcji w województwie łódzkim to firma notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, należąca do grona dziesięciu największych producentów w swojej branży na świecie. Misją Wieltonu jest tworzenie i dostarczanie najlepszych rozwiązań transportowych dla biznesu. Klientami wieluńskiego producenta są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne, dystrybucyjne i rolnicze. W ramach całej Grupy zatrudnienie znajduje obecnie ok. 3,4 tys. pracowników, przy czym najwięcej, bo aż 2 tys. w Wieluniu. Spółka swoje działania opiera na czterech podstawowych wartościach, do których zaliczają się: ludzie, inicjatywa, jakość i bezpieczeństwo.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?