(© Krzysztof Szymczak)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Wykop na budowie Fabrycznego ma już prawie 9 metrów głębokości. Od 5 listopada rozpocznie się budowa tzw. ścian szczelinowych. Technologia prac została już zatwierdzona. Tak samo receptura betonu, jaki zostanie wykorzystany przy budowie podziemnego dworca.

Radni miejscy z doraźnej komisji ds. Nowego Centrum Łodzi chcieli w środę omówić, na jakim etapie jest budowa Dworca Fabrycznego. Obrady przełożono, bo przewodniczący komisji Łukasz Magin stwierdził, że nie dostał harmonogramu prac i nie ma o czym rozmawiać z radnymi.

Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, przekonywał, że ogólny harmonogram był przesłany do ratusza trzy miesiące temu. Dodał, że ten dokument jest co miesiąc aktualizowany. Szczegółowego harmonogramu jednak nie ma, bo trwa jego uzgadnianie między władzami Łodzi, kolei oraz inżynierem kontraktu.

Czy za tydzień radni dostaną harmonogram i będą mogli rozpocząć obrady? Na to pytanie nikt w środę nie potrafił odpowiedzieć.

Źródło: Na Fabrycznym rozpocznie się budowa ścian szczelinowych

Czytaj także

    Komentarze (11)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    szczex (gość)

    na mecze chodzi 900 osob, stadion za 200 milionow, wychodzi kupa siana na jednego fana a podobno miasto buiedne? ale biedni tez fani wiec trza da(daj daj daj mi siano daj, ). Kochana Prezydent

    Michał (gość)

    To ja dam takie porównanie, budowa najdłuższego mostu w europie 4 lata, jednego z najdłuższych tuneli w europie ponad 65km 3 lata. Łódź 1.5 roku i 9 metrowa dziura brawo:P

    Żenada! (gość) (Topik)

    Wiem, że są pewne różnice - przecież nie ma dwóch identycznych miast i dwóch identycznych dworców. Chodzi o to, że od wyburzenia głównego budynku, do postawienia nowego i działającego, minęło 1,5 roku. W Łodzi w podobnym czasie wykopano zaledwie kawałek dziury. I jeszcze:
    1. Dworzec w Katowicach też jest wielopoziomowy, pod głównym budynkiem jest/ma być dworzec autobusowy. Też wykopano dziurę, może nie na 16 m, ale na 10 m na pewno -- widziałem to.
    2. Dworca nie zamknięto na czas budowy.
    3. W Katowicach nie mieli ułatwienia w postaci pasa pustego terenu, szerokiego na kilkaset metrów (pozostałość po torach), po którym mogli wozić ziemię i materiały.

    No i pytanie: Ile czasu zajęły w Łodzi przepychanki, zanim po wyburzeniu dworca, cokolwiek zaczęto robić? Prawie rok!

    Łodzianin (gość)

    Panią Prezydent Zdanowska interesuje tylko budowa nowego stadionu dla Łksu! kogo to interesuje nie szkoda pieniędzy na takie inwestycje Pani Prezydent? Tym bardziej ze kibiców Łksu chodzi na mecze ok.900 osób!!

    Łodzianin (gość)

    Panią Prezydent Zdanowska interesuje tylko budowa nowego stadionu dla Łksu! kogo to interesuje nie szkoda pieniędzy na takie inwestycje Pani Prezydent? Tym bardziej ze kibiców Łksu chodzi na mecze ok.900 osób!

    Żenada! (gość)

    http://m.onet.pl/wiedza-swiat/podroze,f2wnk

    Od rozebrania starego dworca w Katowicach do zakończenia budowy nowego (właśnie w tym tyg. został oddany do użytku), minęło jakieś 18 miesięcy. Dworzec katowicki jest większy niż był Fabryczny, ma kilka peronów i kilkanaście torów. Dworzec leży w centrum miasta, w gęstej zabudowie. W czasie budowy funkcjonował normalnie, bez wstrzymywania ruchu.

    ja (gość)

    NO TO KTOŚ NOTORYCZNIE KŁAMAŁ I KŁAMIE NADAL,CAŁY CZAS MÓWIONO Z WIELKIM SZUMEM ŻE NA BUDOWIE MA "PRACOWAĆ" 100 CIĘŻARÓWEK I BĘDĄ JEŹDZIŁY CO 4 MINUTY OD 6 RANO DO 22 WIECZOREM,A JAK JEŹDZI 20 TO JEST JUŻ ŚWIĘTO,NIE WIEM CZY TO IGNORANCJA SŁUŻALCZEJ PRASY W STOSUNKU DO PLATFORMY OBYWATELSKIEJ CZY ZERO PROFESJONALIZMU?

    dd (gość)

    inżynier kontraktu - grupa nierobów z uprawnieniami, która żywi się za publiczne pieniądze a nie pilnuje publicznego interesu!!!!