Za dwa lata kierowcy jadący z Łodzi do Warszawy nie będą musieli stać przed szlabanem na przejeździe kolejowym w Rogowie.

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij
Zastąpi go dwupoziomowe skrzyżowanie. Na razie PKP Polskie Linie Kolejowe zbliżają się do rozstrzygnięcia przetargu. We wtorek otwarto oferty, które złożyło sześć firm.

Wiadukt stanie na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 72 Rawa Mazowiecka - Łódź z linią kolejową Warszawa - Katowice. Na wykonanie projektu i budowę, a także zrobienie dróg dojazdowych do wiaduktu z objazdem awaryjnym, PKP PLK zamierzają przeznaczyć ponad 17 mln zł netto.

Na najwyższą kwotę, bo ponad 24 mln zł netto, swoje prace wyceniły Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" i sieradzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych. Natomiast najtańszą ofertę złożyło wrocławskie Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych. Koszt jego robót opiewa na 13,4 mln zł netto.

Budowa wiaduktu jest elementem drugiego etapu modernizacji linii kolejowej na trasie Warszawa - Łódź. Po jego realizacji pociągi będą kursowały po tej trasie z prędkością od 140 do 160 km/h. Wolniej o 70 km/h jeździć mają tylko na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Włochy.

Taka prędkość ma pozwolić na przejazd z Łodzi do Warszawy w ciągu 65 minut. Najpierw jednak musi zostać wybudowany podziemny dworzec w Łodzi oraz zmodernizowane odcinki Warszawa Zachodnia - Skierniewice i Łódź Widzew - Łódź Fabryczna.

Na razie pociąg z Łodzi do Warszawy jedzie 85 minut. To efekt modernizacji torów między dworcem Łódź Widzew a Skierniewicami.

Czytaj także

    Komentarze (3)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    vlad (gość)

    tego zrobic jak juz raz przejazd byl w rozwalce w czasi emodernizacji linii...
    PS. W nadwislanskim kraju bez zmian

    raff (gość)

    Bravo w końcu ktoś pomyślał. Tylko dlaczego teraz!! Trzeba było to robić przy ostatnim remoncie. Ale widocznie mamy bogate państwo i stać je na wydawanie pieniędzy dwukrotnie.

    incipit (gość)

    A nie wystarczy wiadukt jednopoziomowy ? Ten drugi poziom wiaduktu to na wypadek deszczu ? Czy może coś na kształt czapki prezydenta ?