- Modernizacja tych tramwajów to niemal budowa od podstaw - mówi Marcin Małek z MPK. - Ze starego składu zostaje tylko szkielet. Jest poprawiana jego geometria, następnie jest on zabudowywany i wyposażany między innymi w nowocześniejsze silniki, hamulce i elektronikę, a także komputer i monitoring.
Z zewnątrz tramwaj wygląda ładniej dzięki doczepionym laminatom. Jest też nowe wnętrze, klejone szyby (nie ma już uszczelek przy oknach, które w starych składach pękały i przeciekały), miejsce do mocowania rowerów. Dzięki trzem drzwiom we wnętrzu jest więcej miejsca. Tramwaje są cichsze i cieplejsze.
Sześć kolejnych takich składów zostanie wyposażonych w specjalne urządzenia nazywane chopperami. Dzięki nim pojazdy zużyją około 30 procent mniej energii elektrycznej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?