Koniec "turkota"? Marne szanse na ocalenie linii nr 46

(JAZ)Zaktualizowano 
Linia 46: krzywe tory, przedpotopowe wagony, ale pasażerów wciąż sporo. Kto ich będzie woził po ewentualnej likwidacji tramwaju?
Linia 46: krzywe tory, przedpotopowe wagony, ale pasażerów wciąż sporo. Kto ich będzie woził po ewentualnej likwidacji tramwaju? (JAZ)
Wiele wskazuje na to, że dni tramwaju nr 46 łączącego Zgierz i Ozorków z Łodzią są policzone. Zostało ich niewiele ponad 200, bo według samorządowców, linia przestanie funkcjonować z końcem roku.

Fiaskiem zakończyła się kolejna runda rozmów przedstawicieli Łodzi, Zgierza i Ozorkowa. Ta wiadomość bardzo martwi mieszkańców zgierskiej dzielnicy Proboszczewice, dla których tramwaj ten jest jedynym środkiem komunikacji publicznej, jakim mogą dotrzeć do centrum Zgierza i do Łodzi.

– Usłyszeliśmy propozycje, których nie można nazwać inaczej jak szantaż i próba zastraszania – relacjonuje Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. – Łódź nie jest zainteresowana dalszym udziałem w spółce MKT obsługującej linię 46. Na łódzkim odcinku przejąć mają MPK, a poza granicami Łodzi zostanie zlikwidowana. W czerwcu ma się jeszcze odbyć ostatnia runda rozmów w sprawie linii 46. Patrząc jednak na wyniki dotychczasowych negocjacji, trudno spodziewać się przełomu.

Nieoficjalnie jeden z samorządowców powiedział nam, że Łódź chce się pozbyć spółki MKT z Helenówka, by urządzić tam zajezdnię MPK. Łódź ma teraz tylko dwie bazy dla tramwajów – na ul. Telefonicznej i w Chocianowicach. W tym roku zamknięto i sprzedano zajezdnię przy ul. Dąbrowskiego. W istniejących bazach jest ciasno, a ich rozmieszczenie utrudnia obsługę północnej części miasta.

– Dla nas likwidacja linii 46 to komunikacyjna klęska – mówi Jan Biesiak z Proboszczewic. Nie dociera tu żaden autobus, a prywatne busy jadące z Ozorkowa mają zakaz zatrzymywania się wzdłuż krajowej "jedynki".

– Jesteśmy w stanie obsłużyć Proboszczewice autobusami – deklaruje prezydent Zgierza Iwona Wieczorek.

polecane: Flesz: Ceny owoców i warzyw niezmiennie na bardzo wysokim poziomie.

Wideo

Materiał oryginalny: Koniec "turkota"? Marne szanse na ocalenie linii nr 46 - Łódź Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3