Klubów z łódzkiego nie ma a Facebooku

Ponad osiem milionów kibiców Barcelony na całym świecie codziennie na ekranach swoich komputerów czyta najświeższe informacje o swoim ukochanym klubie. A wszystko dzięki portalowi Facebook, o którym mówi się, że jeśli czegoś nie ma na Facebooku, to znaczy, że... w ogóle tego nie ma. Niestety, większość klubów sportowych z naszego regionu zupełnie nie wykorzystuje tego nowoczesnego kanału informacyjnego.
Mariusz Mowlik jest fanem New York Yankees na Facebooku
 fot. Krzysztof Szymczak

Najlepiej z Facebooka korzysta PGE Skra Bełchatów, która ma zapisanych 7.143 fanów, co oznacza, że tyle osób po otwarciu strony portalu może automatycznie zobaczyć najnowszy wpis administratora. I widać, że najlepszy siatkarski klub w Polsce z tego korzysta, bo informacje pojawiają się bardzo często. W ogóle ostatnio Skra mocno rozwinęła swoją działalność marketingową, bo, oprócz dobrego konta na Facebooku, na swojej oficjalnej stronie internetowej zaczęła zamieszczać wypowiedzi siatkarzy, które kibice mogą sobie odsłuchać.

PGE Skra ma najwięcej fanów na Facebooku z klubów regionu łódzkiego, bo na drugim miejscu jest piłkarski Widzew. Klub z al. Piłsudskiego ma dwa konta - oficjalne i nieoficjalne. Do pierwszego zapisanych jest 911 fanów, a do drugiego 2.147. Jeszcze większy bałagan ma ŁKS, który ma pozakładanych kilkanaście kont na portalu, ale ani jedno nie ma nowego oficjalnego herbu, co oznacza, że wszystkie założyli kibice. Szkoda, że klub, który bardzo mocno stawia na marketing, nie próbuje wykorzystać Facebooka.

Dobrze działające konto na tym najpopularniejszym portalu społecznościowym na świecie mają koszykarki Widzewa, posiadające 798 fanów. Na profilu można przeczytać bieżące informacje z życia zespołu, choć brakuje tekstów własnych, bo większość wpisów jest zaczerpnięta z gazet i portali internetowych. Profil jest też trudny do znalezienia, bo funkcjonuje pod nazwą "widzewkosz". Jest też strona MUKS Widzew, która ma... 27 fanów.

Siłę Facebooka próbują wykorzystać szefowie siatkarek Organiki Budowlanych, którzy wprawdzie nie mogą pochwalić się dużą liczbą fanów (155), ale za to na bieżąco zamieszczają wpisy. Znacznie więcej fanów, bo 514 ma facebookowy profil rugbistów Budowlanych, ale dopisanie się do niego nic nie daje, gdyż klub nie zamieszcza żadnych informacji. Z siły Facebooka korzysta za to GKS Bełchatów, który codziennie informuje 669 fanów. 99 fanów ma profil żużlowców łódzkiego Orła, na którym mniej więcej co dwa tygodnie zamieszczana jest jakaś informacja. To stanowczo zbyt rzadko.

Największe na świecie kluby sportowe szybko zauważyły siłę Facebooka. Najwięcej fanów ma Barcelona (8.284.482), a za nią są Real Madryt (6.856.572) i Manchester United (6.767.992). Najsłynniejszy baseballowy klub New York Yankees ma 2.707.358 fanów, w tym piłkarza ŁKS Mariusza Mowlika! Niektóre kluby do dołączenia do swoich profili zachęcają nie tylko na oficjalnych stronach internetowych, ale nawet na bandach reklamowych w trakcie meczów!

Największy rywal siatkarzy PGE Skry w Europie, włoskie Trentino Volley, może pozazdrościć liczby fanów bełchatowianom, bo na profilu zarejestrowanych jest zaledwie 1.814 kibiców. Z polskich klubów sportowych najlepszy wynik notuje Lech Poznań, który ma ponad 88 tysięcy facebookowych fanów.

Swoje profile mają też sportowcy. Marcin Gortat ma ponad pięć tysięcy fanów, ale ostatni wpis pojawił się tam w czerwcu ubiegłego roku. Zresztą nie ma wcale pewności, że profil założył sam Gortat, a nie jeden z jego kibiców. Tak jak choćby profil siatkarza Mariusza Wlazłego, który ma obecnie 2.243 fanów.

A kto jest liderem, jeśli chodzi o liczbę fanów na Facebooku? Prawdopodobnie piosenkarka Lady Gaga, której profil ma ponad 25 mln fanów. Prezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama ze swoimi siedemnastoma milionami wygląda słabo...

Paweł Hochstim

  • Polska Dziennik Łódzki
Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3