Nim na scenie pojawili się ich laureaci, Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi i Sławomir Fijałkowski, szef kina Charlie, organizator Forum Kina Europejskiego, otrzymali nagrody marszałka województwa dla animatorów kultury.
**Czytaj także:
Atlas Arena szuka pomysłów na zwiększenie dochodów**
Złotą Maskę dla najlepszego przedstawienia otrzymał Teatr im. Stefana Jaracza za spektakl "Przed odejściem w stan spoczynku" Thomasa Bernharda w reż. Grzegorza Wiśniewskiego. Odebrał także drugą Złotą Maskę - za najlepszą reżyserię.
- W teatrze najważniejszy jest dla mnie aktor. Dziękuję, że mogę ten teatr realizować w tym miejscu - powiedział reżyser.Druga równorzędna nagroda za reżyserię trafiła do rąk Mariusza Grzegorzka za spektakl "Słowo" Kaja Munka (obydwa spektakle zrealizowane zostały na scenie łódzkiego "Jaracza").
Złotą Maskę za najlepszą rolę męską odebrał Andrzej Wichrowski za role: Rudolfa Hoellera ("Przed odejściem w stan spoczynku") i Mikkela Borgena ("Słowo").
Równorzędne Złote Maski przyznano za najlepszą rolę żeńską aktorkom Teatru im. S. Jaracza: Milenie Lisieckiej za rolę Wery w "Przed odejściem w stan spoczynku" oraz Matyldzie Paszczenko za role: Klary w "Przed odejściem w stan spoczynku", Teresy w spektaklu "Pamięć wody" Shelagha Stephensona i Johanny Monevaty w "Gorącym lecie w Oklahomie" Tracy'ego Lettsa.
Za najlepszą scenografię nagrodę otrzymał Wojciech Stefaniak za spektakle: "Opowieści o zwyczajnym szaleństwie" Petra Zelenki (zrealizowany na scenie Teatru Studyjnego w Łodzi) i "Mord" Hanocha Levina, (przygotowany na scenie Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi).
Złotą Maskę za najlepszą muzykę skomponowaną do spektaklu "Apokalipsa. Skrócona historia maszerowania" w reż. Agaty Dudy-Gracz (realizacja na scenie "Jaracza") otrzymał Jakub Ostaszewski.
Nagroda dla najlepszego przedstawienia w teatrach lalkowych w sezonie powędrowała z kolei do Teatru Lalek "Arlekin" za spektakle "Kot w butach", według scenariusza Agaty Biziuk i w reż. Anny Nowickiej oraz "Złota różdżka", według scenariusza i w reż. Jerzego Bielunasa. Nagrodę odebrał dyrektor "Arekina" Waldemar Wolański.
Kapituła Złotych Masek zdecydowała o przyznaniu również dwóch równorzędnych Nadzwyczajnych Złotych Masek. Pierwszą nagrodzona została Anna Walczak, primadonna Teatru Muzycznego w Łodzi, od 25 lat wiernej tej scenie, za artystyczną osobowość i znakomite wokalno-aktorskie interpretacje ról operetkowych i musicalowych (w tym sezonie Anna Walczak żegna się ze sceną). Nagrodę odebrała dyrektor sceny Grażyna Posmykiewicz. Druga Złota Maska trafiła w ręce Wojciecha Nowickiego i Waldemara Zawodzińskiego, dyrektorów naczelnego i artystycznego Teatru im. S. Jaracza za stworzenie nowej, istotnej imprezy teatralnej w Łodzi - za przygotowanie wyśmienitej pierwszej edycji Międzynarodowego Festiwalu Klasyki Światowej "Nowa Klasyka Europy".
Czarnej Maski dla najgorszego spektaklu sezonu recenzenci "Expressu Ilustrowanego", "Gazety Łódzkiej", magazynu "Kalejdoskop", portalu Reymont.pl i "Polski Dziennika Łódzkiego" zdecydowali nie przyznawać. Złote Maski funduje redakcja "Polski Dziennika Łódzkiego".
W "The Infernal Comedy" Malkovich z łatwością żonglował emocjami i pokazał, że kunsztem aktorskim potrafi uwodzić nie tylko na kinowym ekranie. W jednym zdaniu skierowanym do siedzącej na widowni prezydent Hanny Zdanowskiej z humorem nawiązał do rodu łódzkich cukierników Dybalskich.
Po spektaklu aktor uczestniczył w kolacji zorganizowanej w Teatrze im. S. Jaracza. W 2012 r. będzie miała premierę opera "Niebezpieczne związki" w reż. Malkovicha. Czyżbyśmy mieli ujrzeć ją na II Festiwalu "Nowa Klasyka Europy"?
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?