Radny Magin mówił w czwartek, że projekt Trasy WZ od początku ewoluował w zależności od tego, na co można było pozyskać unijne fundusze. Pierwotnie miał być tylko projektem tramwajowym. Jednak za zarządu komisarycznego miał on optymalną wersję z bezkolizyjnym skrzyżowaniem marszałków i tunelem przy pl. Zwycięstwa.
Zgodnie z tą koncepcją prace wyceniono na 500 mln zł, a dofinansowanie z UE miało wynosić 236 mln zł.
Łukasz Magin podkreśla, że wywrócenie projektu przez prezydent Zdanowską i budowa fos między Kościuszki a Kilińskiego, spowodowało przegrodzenie centrum Łodzi i galopujący wzrost kosztów. Radny szacuje, że łączny koszt trasy W-Z może sięgać 900 mln zł.
Radny z klubu Łódź 2020 uważa, że budowa estakady na Widzewie popsuje jeszcze bardziej trasę W-Z.
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?