Zaprojektowany w pracowni Lachman-Pabich Architekci gmach będzie miał pięć kondygnacji oraz 8,5 tys. mkw. powierzchni dydaktycznej. Złoży się na nią 9 laboratoriów technologicznych, 9 dydaktycznych i4 pomiarowe, 5 auli wykładowych, 8 sal seminaryjnych,26 pracowni dydaktycznych i dydaktyczno-laboratoryjnych, 5 pracowni informatycznych oraz 3 sale ICT (technologii informatyczno-komunikacyjnych), przeznaczone do pracy własnej studentów.
Inwestycja o wartości ponad 54 mln zł zostanie sfinansowana z funduszy unijnych. Projekt nosi nazwę "Fabryka inżynierów XXI wieku", bo jego głównym celem jest stworzenie jak najkorzystniejszych warunków do kształcenia inżynierów, jakich potrzebuje nowoczesny, szybko modernizujący się przemysł.
Inżynier mechanik to - jak podkreślił w poniedziałek podczas prezentacji projektu jego koordynator, prof. Piotr Kula - najbardziej deficytowy zawód. W 2014 roku niedobór inżynierów mechaników sięgnie 19 tysięcy. Więc ci, którzy będą studiować w "Fabryce inżynierów XXI wieku", nie muszą martwić się o przyszłą pracę.
Potwierdzili to obecni na poniedziałkowej promocji projektu przedstawiciele przemysłu. Piotr Dargiel, dyrektor biura technicznego transformatorów mocy w łódzkiej fabryce firmy ABB, zapewnił, że fabryka doskonale sobie radzi na trudnym konkurencyjnym rynku dzięki innowacyjności inżynierów- absolwentów PŁ. Bartłomiej Cyganek, dyrektor personalny firmy AMCOR, powiedział natomiast, że niedawno firma zainstalowała urządzenie najwyższej klasy. Przyjęto, że może ono być w pełni wykorzystane za 5 lat,ale dzięki znakomitej kadrze inżynierów - absolwentów Politechniki Łódzkiej, udało się tego dokonać w ciągu roku.
Wydział Mechaniczny PŁ kształci teraz ok. 2.400 studentów na siedmiu kierunkach: mechanika i budowa maszyn, inżynieria materiałowa, automatyka i robotyka, zarządzanie i inżynieria produkcji, transport, energetyka i mechatronika. W trzech dyscyplinach naukowych wydział ma prawo nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego . W ostatnich czterech latach obroniono tu 70 doktoratów i siedem habilitacji.
Budowa nowego gmachu Wydziału Mechanicznego będzie wymagała opuszczenia przez pracowników i studentów pofabrycznego budynku szedowego stojącego wzdłuż ul. Stefanowskiego, gdzie teraz znajdują się pracownie, laboratoria i sale dydaktyczne wydziału. Ten zabytkowy budynek, po modernizacji, stanie się skrzydłem nowego gmachu. Wcześniej będzie w znacznej części rozebrany, ale gruz zostanie w większościna miejscu zmielony i ponownie wykorzystany do budowy.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?