Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy budowie dworca Fabrycznego grozi obcięcie unijnych funduszy?

M. Bereszczyński (opr.wm)
Maciej Stanik
W poniedziałek Łódzki Zespół Parlamentarny zajmował się ryzykiem zmniejszenia dofinansowania unijnego na budowę dworca Łódź Fabryczna i kwestią ewentualnego utajnienia harmonogramu budowy.

Najwięcej emocji podczas spotkania Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, który skupia parlamentarzystów wszystkich partii politycznych z woj. łódzkiego, wzbudziła kontrola prowadzona przez Jaspers, czyli instytucję opiniującą projekty unijne o wartości powyżej 50 mln euro.

Na podstawie opinii wydawanych przez Jaspers Komisja Europejska decyduje o dofinansowaniu inwestycji. Jeżeli więc Jaspers uzna, że podziemny Fabryczny z czterema peronami jest zbyt dużym dworcem, to pojawi się ryzyko zmniejszenia puli unijnych pieniędzy.

Piotr Ciżkowicz z zarządu PKP SA poinformował łódzkich parlamentarzystów, że trwają analizy, które mają udowodnić potrzebę tej inwestycji. W styczniu powinna być gotowa finalna analiza potoków pasażerskich. Jest ona bardzo istotna, gdyż zakładano, że Fabryczny będzie obsługiwać 100 tys. podróżnych dziennie. Jednak odłożenie w czasie przez rząd projektu kolei dużych prędkości spowodowało, że na łódzkim dworcu podróżnych będzie dużo mniej.

Czytaj więcej na ten temat: Parlamentarzyści dyskutowali o Dworcu Fabrycznym

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto