- Mieszkam niedaleko skrzyżowania. Wiem jak bardzo jest to niebezpieczne miejsce - mówi Bożenna Jędrzejczak. - Kierowcy, skręcający ze Zgierskiej w Teresy i ci wyjeżdżający z Teresy, mają ograniczoną widoczność, a muszą przejechać przez tory tramwajowe. Przechodnie czasami wchodzą na jezdnię, by kierowcy pędzący Zgierską się zatrzymali i pozwolili im przejść. Tam światła są konieczne!
Czytaj także: Włazy z Rurkiem na łódzkich ulicach
W policyjnych statystykach akurat to skrzyżowanie nie figuruje jako szczególnie niebezpieczne, choć w połowie maja doszło tam do tragedii. Kierowca jadący toyotą ul. Zgierską potrącił 78-letnią kobietę, która przechodziła właśnie przez feralne przejście. Kobieta zmarła w wyniku odniesionych obrażeń, a nie była jedyną osobą poszkodowaną w tym wypadku. Z ustaleń policjantów z drogówki wynika, że kierujący toyotą próbował ominąć pieszą, zjechał na przeciwległy pas jezdni i uderzył w rowerzystę. Cyklista przeżył, ale trafił do szpitala.
Okoliczni mieszkańcy potwierdzają spostrzeżenia radnej. Twierdzą, że światła znacznie poprawiłyby ich bezpieczeństwo. - Kierowca musi mieć tutaj oczy dookoła głowy: uważać na tramwaj, pieszych i auta jadące Zgierską -mówi Krzysztof Janicki, mieszkający w pobliskich blokach. - Przydałaby się drogówka albo fotoradar, bo niektórzy pędzą tu jak szaleni.
Pani Jadwiga opiekuje się wnukami i często chodzi z nimi do parku im. Mickiewicza. Przyznaje, że boi się tego przejścia. - Wnuki trzymam mocno za ręce, moment wystarczy i będzie dramat. Strach tu przechodzić - mówi nam pani Jadwiga.
Na interpelację radnej odpowiedział Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi. Wyjaśnił, że skrzyżowanie jest na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, a inwestycja była współ-finansowana przez Unię Europejską. I tu tkwi problem. Zgodnie z przepisami dotyczącymi funduszy strukturalnych, taka inwestycja "nie może podlegać znacznym modyfikacjom przez okres 5 lat, ponieważ groziłoby to nałożeniem sankcji finansowych". Zatem teraz nie ma szans na światła, a skrzyżowanie zostanie "poddane analizie pod kątem budowy sygnalizacji po roku 2012" - konkluduje Banaszek.
- Nie przekonuje mnie ta odpowiedź, będę nadal interpelować w tej sprawie - zapowiada radna PiS.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?