To oznacza również rezygnację z budowy dworca pod ziemią i tunelu kolejowego, które są zadaniem PKP. Na włosku wisi także powstanie Nowego Centrum Łodzi, które ma być częściowo zlokalizowane na terenie obecnego dworca.
Chodzi o dofinansowanie w wysokości 225 mln zł, czyli połowę wartości miejskiej części inwestycji. Pieniądze dostanie Łódź albo Warszawa na budowę drugiej nitki metra. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk musi wybrać, bo na oba przedsięwzięcia dotacji unijnych nie będzie.
– Pan minister jest łodzianinem, mam więc nadzieję, że wybierze łódzki projekt. Decyzję ma podjąć do 6 sierpnia – dodał wiceprezydent Magin.
Nowa stacja kolejowa, schowana 16 metrów pod ziemią, tunel, do którego składy wjeżdżałyby na Widzewie, tory dla pociągów dużych prędkości, parkingi, węzeł komunikacyjny – miały być jedną ze sztandarowych inwestycji miejskich. Prace przygotowawcze trwają – wysiedlono kamienice przy dworcu, które mają być wyburzone, powiększono dworzec Łódź Widzew, który ma przejąć ruch kolejowy na czas budowy Fabrycznego, zainwestowano tam w parkingi i krańcówkę autobusową. Niepotrzebnie?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?