MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Bramy drogowe jak wizytówki regionu

Marcin Darda
Łódzki Wojewódzki Zarząd Dróg... buduje bramy. Nie chodzi o ogrodzenia, a remonty i modernizacje dróg, które prowadzą do ościennych województw.

Mają być wizytówką dla kierowców wjeżdżających na drogi Łódzkiego i jednocześnie mobilizować drogowców ze Śląskiego, Wielkopolskiego, Kujawsko-Pomorskiego, Mazowieckiego i Świętokrzyskiego do "pociągnięcia tematu" i remontowania swoich dróg.

Pierwszy odcinek już oddano, a chodzi o drogę z Błaszek w powiecie sieradzkim do granicy z Wielkopolską. Za kwotę 15 mln zł 6 kilometrów drogi zostało zmodernizowane i poszerzone o 2 metry. Dodatkowo przy zabudowaniach pojawiły się chodniki i nowe zatoki autobusowe dla liniowych przewoźników, a jeden rzut oka "za granicę" wystarczył drogowcom, by stwierdzić, że po wyjeździe tą drogą z Łódzkiego tak komfortowo już nie będzie...

Projektowanych przez urzędników i drogowców bram ma być w sumie dwanaście. Wyższy standard mają już teraz drogi z Żarnowa (pow. opoczyński) do granicy Świętokrzyskiego (za 1,9 mln złotych) oraz z Rzymska na Wielkopolskę (787 tys. złotych).

Trwają już roboty na odcinkach Silniczka - Maluszyn (droga prowadząca do woj. świętokrzyskiego, koszt przebudowy 35,5 mln złotych), z Brzustowca do granicy z Mazowieckiem (18,3 mln zł), z Ważnych Młynów do granicy ze Śląskiem (7,3 mln zł) oraz z Rawy Mazowieckiej do granicy z województwem mazowieckim (73 mln złotych).

Kolejne bramy WZD w Łodzi już przygotowuje, a chodzi o odcinki drogowe na Mazowsze ze Skierniewic i Bedlna, do granicy z Wielkopolską z Wieruszowa i Uniejowa oraz na Śląsk z Raciszyna (pow. pajęczański). Każdy z tych planowanych fragmentów wiedzie do węzłów z drogami krajowymi. Są wśród nich odcinki krótkie, jak ten z Ważnych Młynów do granicy ze Śląskiem, liczący 3,5 kilometra, ale są też całkiem spore, jak choćby ze Skierniewic na Mazowsze czy 16-kilometrowy kawałek z Rawy (nie licząc planowanej obwodnicy Białej Rawskiej) także do województwa mazowieckiego.

Pytanie tylko, czy nie będzie kuriozalnej sytuacji, że wjeżdżając do Łódzkiego ze Śląska czy Wielkopolski parę kilometrów pojedziemy gładkim asfaltem, a po pierwszym węźle czekają kierowców dziury i wertepy. Marcin Nowicki, rzecznik zarządu dróg, uspokaja, że nie. - W najbliższych latach przebudujemy i odnowimy prawie tysiąc kilometrów dróg za ponad 2,7 mld zł - mówi Nowicki.

Cała sieć dróg wojewódzkich w regionie łódzkim liczy 1.152 kilometry.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Bramy drogowe jak wizytówki regionu - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto