Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zupa dla potrzebujących na Pasażu Schillera. Łódzkie firmy pomagają biednym [ZDJĘCIA]

red
Grzegorz Gałasiński
W poniedziałek, 4 grudnia, odbyła się w Łodzi 3. edycja akcji charytatywnej „Internety mają serca”. Na Pasażu Schillera, przy Domku Św. Mikołaja, szefowie łódzkich firm, należących do branży technologicznej, częstowali potrzebujących ciepłym posiłkiem.

Wydarzenie zainicjował trzy lata temu Zbigniew Nowicki, Dyrektor Zarządzający Bluerank. Do akcji dołączyły także inne firmy m.in: Accenture, Arden, Elison, Fujitsu, Hycom, IDEMIA, Imagine, Kamikaze, Transfer Multisort Elektronik, TOYA oraz Pan Tu Nie Stał i Piekarnia Jan. Lista chętnych do pomocy wciąż się wydłużała. Przybywało też firm, które deklarowały przekazanie rzeczy materialnych. W trakcie spotkania, oprócz zupy, były rozdawane także ciepłe czapki.

- Z każdym rokiem jest nas więcej – podkreśla Zbigniew Nowicki z Bluerank. Ogromnie się cieszę, że udaje się przekonać tak dużo przedstawicieli firm do tego, aby wstawać od biurek i dostrzegać problemy świata rzeczywistego, zamiast wirtualnego. Dziękuję za pomoc tym, którzy już trzeci raz dołączają do grona tych, którzy „mają serce do pomagania”. Poczęstunek ciepłą zupą to symboliczny gest, który wprawdzie nie zmieni sytuacji najbardziej potrzebujących łodzian, ale może być zachętą do częstszego organizowania tego typu akcji, dyskusji o przeciwdziałaniu bezdomności i biedzie czy choćby szerzeniu świadomości istnienia tych problemów wokół nas. Mały gest o bardzo dużym znaczeniu – tak postrzegam tę akcję i marzę o tym, aby w kolejnych edycjach stała się jeszcze większą – dodaje Nowicki.

Według danych łódzkiego MOPS, w naszym mieście jest ok. 1000 bezdomnych, a ponad 5,5% populacji mieszkańców województwa żyje w skrajnej biedzie – bez możliwości zakupu jedzenia czy niezbędnych lekarstw. Wśród przyczyn bezdomności najbardziej powszechnymi są: eksmisja, konflikt rodzinny, nałogi i przemoc. Czasami niefortunny splot okoliczności i niespłacony kredyt dzieli nas od zamieszkania na ulicy.

Akcja „Internety mają serca” to także zachęta dla każdego z nas, aby uważnie przyglądać się otoczeniu i dostrzegać ludzi potrzebujących. W XXI wieku rozwój technologiczny potrafi wprawić nas w osłupienie, ale wciąż nie możemy pokonać problemów, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy, a jedynie serca i chęci do zaangażowania się w pomoc.

Honorowy patronat nad wydarzeniem ponownie objęła Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto