Tramwaje typu 805 przerabiane są w Zakładzie Techniki MPK Łódź przy ul. Tramwajowej 6. Remont jednego wagonu kosztuje 900 tys. zł i trwa ok. trzech miesięcy. W 2014 roku z zakładów wyjadą 23 odnowione wagony.
Przedstawiciele MPK zapewniają, że zmodernizowane tramwaje będą służyć pasażerom przez kolejne 15-20 lat. - Koszt zakupu nowego tramwaju to wydatek minimum 7 mln zł. Nawet jeśli znaleźlibyśmy takie środki to i tak będzie ich za mało, aby odnowić większość taboru - mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK Łódź.
Nowy system informatyczny w MPK Łódź. Pomoże w walce z gapowiczami?
Stare wagony zostają niemal całkowicie rozmontowane. Z dotychczasowego pojazdu pozostaje jedynie belka grzbietowa. Odnawiane są wózek jezdny, silnik i hamulce. Ponadto, nowe tramwaje otrzymują nowoczesny, elektroniczny układ sterowania. Na końcu montowane jest to, co widoczne na pierwszy rzut oka, czyli nowe "pudło" z trzema drzwiami pomalowane w barwy łódzkiego MPK.
Jednocześnie przy pracach remontowych w Zakładzie Techniki pracuje 60-70 osób. - W praktyce krócej trwa wyprodukowanie nowego wagonu niż remont starego - mówi Waldemar Załomski, kierownik Zakładu Techniki MPK Łódź. - W każdym miesiącu na teren zakładu wjeżdżają dwa nowe wagony do modernizacji.
Nie zapłacisz za parkowanie? Nie dostaniesz mandatu ani punktów karnych
Zobacz, jak powstają nowe wagony w Zakładzie Techniki MPK Łódź:
Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie galerii:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?