Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zdążą przygotować stację Chojny na 16 października

Marcin Bereszczyński
Łódź Chojny nadaje się bardziej na plener dla horrorów, niż na przyjęcie podróżnych
Łódź Chojny nadaje się bardziej na plener dla horrorów, niż na przyjęcie podróżnych fot. Artur Kostkowski
Dworzec Łódź Chojny ma być gotowy na przyjęcie podróżnych 16 października, w dniu zamknięcia Dworca Fabrycznego. W PKP nikt nie chce zapewnić, że do tego dnia dworzec będzie nadawał się do użytku. Do tej pory udało się zakończyć rozbiórkę zdewastowanych budynków dworcowych.

- Staramy się zrobić wszystko co w naszej mocy, żeby przygotować ten dworzec dla podróżnych. Nie mogę zapewnić na sto procent, że to się uda. Szacuję, że mamy 90 proc. szans - mówi Grzegorz Nita, dyrektor projektu przebudowy Dworca Fabrycznego.

Niestety, wokół stacji ciągle jest mnóstwo gruzu. W ubiegłym tygodniu robotnicy rozpoczęli naprawę peronów, które są popękane i pokruszone. Spacer po takim peronie może zakończyć się zwichnięciem nogi albo upadkiem i ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu.

Wokół dworca udało się wykarczować chwasty i gigantyczne połacie krzaków. Wkrótce ma zacząć się budowa parkingu, postoju taksówek i podjazdów dla niepełnosprawnych. W budynku dworca powinna znaleźć się kasa, poczekalnia i toaleta. Niebawem wokół peronów i budynku stacji mają zaświecić się latarnie. Niestety, szpecący i zabazgrany budynek będzie straszył jeszcze do wiosny.

- Elewacja i dach dworca będą remontowane wiosną, bo konieczna jest cała procedura przetargowa - tłumaczy Grzegorz Nita. - Jeśli zima będzie łagodna i przetargi szybko się zakończą, to może dworzec wypięknieje do wiosny - ma nadzieję szef projektu modernizacji Fabrycznego.

- Mam blisko na chojeński dworzec, więc ucieszyłem się, że będą tam zatrzymywać się pociągi - mówi Marcin Kozłowski, który mieszka w pobliżu ul. Rzgowskiej i dojeżdża do pracy w Warszawie. - Niedawno wybrałem się tam zobaczyć, czy udało się przygotować dworzec, perony i dojście do nich. Byłem rozczarowany, idąc nierównym chodnikiem pokrytym grubą warstwą piachu. Gdy zobaczyłem gruzowisko wokół stacji, pomyślałem, że chyba nadal będę jeździł autobusem na dworzec widzewski i tam wsiadał do pociągu. Tak będzie bezpieczniej...

Przypomnijmy, że po zamknięciu Dworca Fabrycznego, w dni powszednie, w porannych godzinach szczytu, z dworca Łódź Kaliska przez stacje Łódź Chojny i Łódź Widzew wyruszy pięć pociągów do Warszawy.

Z Łodzi Kaliskiej tą samą trasą pojedzie jeszcze jeden pociąg Przewozów Regionalnych w kierunku Krakowa. Po południu przez Chojny przejeżdżać ma kolejnych pięć pociągów ze stolicy na Kaliski.

Poza godzinami szczytu, w weekendy i święta przebudowywana będzie trasa na odcinku Kaliski - Chojny - Widzew. Naprawa torowiska ma zakończyć się 10 grudnia. Teraz tory są tak nierówne, że w piątek wypadł z nich wagon pociągu towarowego. Wykolejenie zablokowało ruch pociągów między Kaliskim i Chojnami na cztery godziny. Pociągi jadące przez Chojny mogą korzystać tylko z jednego toru. Ryzyko wykolejenia pociągu i zablokowania ruchu jest ogromne...

Czytaj także: Park Staromiejski imienia rabina Majzela?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto