Pasażerowie łódzkiej komunikacji miejskiej mogą już kupować bilety za pomocą telefonu komórkowego. MPK Łódź wprowadziło możliwość dokonywania zakupów w biletomatach za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK.
- To innowacyjny i pierwszy w Polsce projekt uruchomienia w biletomatach aplikacji BLIK, a nasz system od dwóch lat dynamicznie rozwija się na polskim rynku - tłumaczy Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.
Z systemu mogą korzystać klienci siedmiu banków (mBank, Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, PKO BP, Inteligo, Getin Noble Bank). Wystarczy zainstalować w telefonię aplikację BLIK.
- Sam proces zakupu biletu w automacie jest tradycyjny. Należy wybrać dany rodzaj biletu i kliknąć płatność telefonem przez system BLIK - wyjaśnia Dariusz Mazurkiewicz. - Następnie wpisujemy kod, który wyświetlił się w telefonie. Ze względów bezpieczeństwa cała transakcja chroniona jest kodem PIN i musi zostać potwierdzona w telefonie. Gdy to zrobimy, biletomat wydrukuje nasz bilet.
Łącznie MPK Łódź ma 706 biletomatów mobilnych i stacjonarnych. W biletomatach zamontowanych w autobusach i tramwajach można płacić przy użyciu karty. Natomiast w 16 biletomatach stacjonarnych bilety kupimy również za gotówkę.
Łódzkie MPK spełniło marzenie chorego chłopca. W 7. urodziny poprowadził tramwaj:
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?