Postępy na budowie Łodzi Fabrycznej były widoczne gołym okiem od lata 2013 roku. Spod betonowego stropu na poziomie -8 wybrano już ogromne ilości ziemi. Obecnie ciężarówki wjeżdżają na kilkadziesiąt metrów pod betonową płytę, aby zabrać kolejny ładunek. Każdego dnia wywrotki wykonują 300 takich kursów.
- Jest to w tym momencie największy plac budowy w Polsce. Obecnie prace koncentrują się na części stacyjnej i budowie tunelu od strony stacji Łódź Widzew - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy wykonawcy.
Budowa dworca Łódź Fabryczna potrwa siedem miesięcy dłużej. Wszystko przez tunel
Mimo szybkiego tempa prac, wokół inwestycji wciąż pojawiają się kontrowersje i kolejne protesty mieszkańców. Ostatni dotyczy planowanego wiaduktu nad torami w śladzie ul. Niciarnianej. W marcu władze miasta zarzuciły ten projekt i lansują koncepcję budowy tunelu w tym miejscu. - Istniejąca w pobliżu soczewka wodna jest bardzo wąska i leży wzdłuż torowiska. Dlatego chcemy poprowadzić tunel w poprzek - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - W kwietniu zostanie opracowany projekt techniczny wspomnianego tunelu.
Zobacz jak wygląda wybieranie ziemi spod stropu:
Kliknij w zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie galerii:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?