Paweł Dziwisz mówił łódzkim radnym, że dokonano koniecznych rozbiórek, zgłoszono budowę tzw. komory startowej, aby umieścić w niej głowicę do wywiercenia tunelu od Łodzi Fabrycznej do ul. Niciarnianej.
Wiceprzewodniczący rady Grzegorz Matuszak niepokoił się, że cerkiew św. Aleksandra Newskiego w Łodzi stoi na fundamencie z dębowych bali, które twardnieją w środowisku wilgotnym. Istnieje zagrożenie, że gdy na skutek prac ziemnych przy przebudowie fabrycznego poziom wód gruntowych się obniży, to pale zaczną wysychać i cerkiew może zacząć się przekrzywiać. Uschnie także park im. Moniuszki.
Dyr. Paweł Dziwisz zapewniał radnych, że są zatwierdzone trzy metody wykonywania prac i żadna z nich nie zagraża otoczeniu dworca. Woda podziemna zostanie na tym samym poziomie. Dyr. Dziwisz zapewniał: - Zwracałem się do specjalistów i mam odpowiedź na piśmie, że cerkiew i park nie są zagrożone odwodnieniem terenu.
Z budową podziemnego dworca Fabrycznego wiąże się jeszcze jedna niedogodność. W 2013 roku, ze względów technicznych, na kilka miesięcy ma zostać zamknięty dworzec Łódź Widzew. Jego funkcje przejmie wówczas dworzec Chojny.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?