Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Łodzi więcej miejsc pracy niż chętnych. 400 etatów czeka w call center

Alicja Zboińska, (opr. dem)
W call center w łódzkim BRE Banku pracuje 550 agentów
W call center w łódzkim BRE Banku pracuje 550 agentów Łukasz Sobieralski
Osoby, które wybiorą pracę w jednym z call center w Łodzi mogą liczyć na zarobki od 1.900 do 3.100 złotych brutto, prywatną opiekę medyczną, udział w programie sportowym. W Łodzi przybywa miejsc pracy "na słuchawkach". Działają call center banków i operatorów sieci komórkowych. Poszukiwani są nowi pracownicy, chętnych nie ma jednak tylu, ilu potrzebują pracodawcy.

W Łodzi Polkomtel, właściciel telefonii komórkowej Plus GSM, uruchomił już drugie call center. W sumie ma tu pracować 550 osób, część już odbiera połączenia od klientów. Drugie call center zostało otwarte we wrześniu 2012 roku w biurowcu Park Biznesu Teofilów.

W telefonicznym centrum obsługi klienta BRE Banku w Łodzi pracuje 550 agentów. Emilia Kasperczak z biura prasowego BRE Banku informuje, że ponad połowa pracowników call center ma wyższe wykształcenie, a 46 procent średnie. 17 procent pracowników nie skończyło jeszcze 23 lat, a 23 procent ma powyżej 31 lat. Początkujący pracownicy call center zarabiają 1.900 zł brutto, doświadczeni 3.100 zł brutto.

Załoga centrum telefonicznego BRE Banku może liczyć też na prywatną służbę medyczną, premię świąteczną, dopłatę do wypoczynku oraz kartę, umożliwiającą wstęp na basen, siłownię, do centrum fitnessu, sauny.

Przedstawiciele banku zapewniają, że pracownicy call center mają możliwość awansu, zarówno wewnętrznego, jak i w innych działach. Po przepracowaniu pierwszych trzech miesięcy, otrzymuje się awans i podwyżkę. Ci, którzy sobie dobrze radzą, mogą otrzymać kolejny awans i wyższą pensję po pół roku.

W najbliższych miesiącach pracę w Łodzi w call center może otrzymać nawet 400 osób. Zdarza się, że więcej jest miejsc pracy niż chętnych na te stanowiska, gdyż obiegowa opinia o pracy na słuchawce nie jest dobra. Kadra skarży się przede wszystkim na stres, kontakt z agresywnymi klientami i dużą presję.

Zdaniem prof. Elżbiety Kryńskiej, eksperta rynku pracy z Uniwersytetu Łódzkiego w Łodzi ta praca wymaga wysokich kwalifikacji, tzw. miękkich kompetencji. Pracownicy muszą umieć współpracować z ludźmi, wykazać się ogładą, dobrze się wysławiać, często wymagana jest dobra znajomość języków obcych. Nie każdy ma predyspozycje do takiego zajęcia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto